Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtAlle games overzichtReview overzicht
cover image $news_headline

Manor Lords-uitgever bekritiseert de burnoutcultuur in gameontwikkeling

Jul 07, 2024 4:21 PM

De uitgever van Manor Lords heeft onlangs zijn strategie verdedigd te midden van kritiek die stelt dat de game een te langzaam ontwikkeltraject volgt. Manor Lords, een historische stadbouwer, kwam eerder dit jaar in early access met groot succes en verkocht twee miljoen exemplaren in de eerste drie weken. Maar de updates zijn sindsdien sporadisch geweest, iets dat kritiek uitlokte van Raphael van Lierop, CEO van Hinterland. Van Lierop stelde dat de game “een sterke basis had, maar niet veel inhoud”, wat een valkuil van early access zou kunnen zijn.

Tim Bender, de CEO van Hooded Horse, de uitgever van Manor Lords, reageerde dat de industrie afstand moet nemen van het 'eindeloze groeiperspectief'. Hij benadrukte dat ontwikkelaars niet onder druk moeten worden gezet om voortdurend nieuwe content te produceren, omdat dit hun fysieke en mentale gezondheid kan schaden. Bender beklemtoonde dat het succes van een spel niet zou moeten leiden tot een steeds hogere verwachting van groei en dat niet elk spel moet streven naar een live-service model.

Waarom wordt de ontwikkelstrategie van Manor Lords verdedigd door zijn uitgever?

De uitgever verdedigt de strategie omdat ze geloven dat niet elke game moet streven naar eindeloze groei of continu nieuwe updates moet uitbrengen. Ze willen een duurzame ontwikkelroute waar de gezondheid van ontwikkelaars voorop staat, in plaats van hen onder druk te zetten met hoge verwachtingen.

Manor Lords speelt zich af in een historisch tijdperk en richt zich op stadsopbouw en strategische gameplay. De game is al vroeg populair geworden en belooft een diepgaande ervaring te bieden, hoewel de content momenteel in ontwikkeling is. Dit betekent dat spelers moeten wachten op toekomstige updates en uitbreidingen die de spelervaring zullen verrijken.



Jordan Keats avatar
Geschreven door:

Jordan Keats

Jordan Keats is een voormalige professionele gamer die nu journalist is, wiens competitieve achtergrond hen een uniek perspectief geeft op esports en multiplayer games. Jordans expertise in strategie en spelmechanismen is ongeëvenaard, en biedt lezers diepgaande inzichten.

Lees meer artikelen van: Jordan Keats

Volg ons

Login or register to join the conversation
N3rdo N3rdo commented on: 2024-07-07 16:54:04
It's interesting to see the discussion around Manor Lords' update schedule highlighting the tension between player demands and developer well-being. Finding that sweet spot in early access can make or break a game, and it seems like Hooded Horse is taking a stand for healthier development practices, which is refreshing in today's gaming industry.
Stimpy Stimpy commented on: 2024-07-07 16:42:02
The Manor Lords debate highlights a critical balance in game dev: keeping players engaged versus maintaining developer well-being. It's refreshing to see a publisher like Hooded Horse advocate for sustainable practices over the crunch culture—even if it means pacing out updates.
Sephiroth Sephiroth commented on: 2024-07-07 16:36:02
Manor Lords' early access journey shows that gameplay depth can sometimes outweigh the frequency of updates. It's refreshing to see a publisher advocate for sustainable development, ensuring that devs don't burn out while still delivering a solid gaming experience.
Bekijk meer artikelen