Quantcast
Marc Merrill van Riot Games noemt de budgetdisputen over Arcane Belachelijk
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Marc Merrill van Riot Games noemt de budgetdisputen over Arcane Belachelijk

Nov 18, 2024 12:21 PM

Marc Merrill, co-founder van Riot Games, heeft zich uitgesproken over de discussie over het enorme budget van de animatieserie Arcane, dat volgens rapporten maar liefst $250 miljoen heeft gekost voor twee seizoenen. Merrill noemt de argumenten over de kosten 'belachelijk', vooral omdat de kosten per minuut veel lager zijn dan die van typische animatiefilms van bedrijven als Pixar. Hij legt uit dat het budget voornamelijk wordt besteed aan talent, zoals animatoren en stemacteurs, en benadrukt het belang van hoge-budget animaties voor de industrie. Arcane, gebaseerd op League of Legends, heeft een enorme impact gehad op de animatiemarkt door volwassen, kwaliteitsgerichte animatie mogelijk te maken.

Wat maakt Arcane zo duur om te produceren?

Arcane is zo duur omdat het grootste deel van het budget wordt besteed aan talent en handgemaakte animatie van hoge kwaliteit. Het animatiewerk maakt ongeveer 80% van het budget uit, omdat elke frame met liefde en zorg wordt geanimeerd.

Arcane is een animatieserie die zich afspeelt in het universum van League of Legends en is veelgeprezen om zijn verhaal en visuals. De serie heeft een groot aantal fans aangetrokken en wordt gezien als een mijlpaal in volwassen animatie. De eerste twee seizoenen zijn al uitgezonden, met de derde aflevering die op 23 november 2023 uitkomt. Riot Games heeft ook plannen om het universum van League of Legends verder uit te breiden met mogelijk meer animaties en films, hoewel nog niets officieel is vastgesteld.



Alex Riverton avatar
Geschreven door:

Alex Riverton

Alex Riverton is een doorgewinterde journalist met meer dan tien jaar ervaring in de gamingindustrie. Bekend om zijn diepgaande analyses en hands-on previews, heeft Alex een reputatie opgebouwd voor diepgaand commentaar op spelmechanismen en storytelling in videogames.

Lees meer artikelen van: Alex Riverton

Volg ons


Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen