In september 2024 verliet het volledige personeel van Annapurna Interactive, bestaande uit 25 medewerkers, massaal hun functie. Dit vertrek was het gevolg van meningsverschillen over de koers van de Interactive-divisie, gebrek aan transparantie en een chaotische communicatie. De gebeurtenissen rond het bedrijf zijn bijzonder complex en hebben geleid tot grote onrust onder ontwikkelaars die contracten met de uitgever hebben. Annapurna Interactive, afkomstig van Annapurna Pictures, heeft een verleden van financiële moeilijkheden en strategische verschuivingen, wat deze situatie verder compliceert.

nWaarom verlieten zoveel medewerkers Annapurna Interactive tegelijk?

De massale ontslaggolf was te wijten aan meningsverschillen over de bedrijfsrichting, slechte communicatie en een gevoel van gebrek aan leiderschap bij Annapurna Interactive.

n

Annapurna Interactive, opgericht als het game-onderdeel van Annapurna Pictures in 2016, heeft enige successen behaald met games zoals Stray en Outer Wilds. Aan het begin van 2024 waren de interne relaties echter verstoord door het ontslag van sleutelpersonen en een verwarrende bedrijfsstrategie, die uiteindelijk leidde tot de gezamenlijke opzegging van al het personeel. De toekomst van de deze structuur is onduidelijk, maar er zijn signalen dat de voormalige medewerkers als groep mogelijk aan iets nieuws werken.