Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtAlle games overzichtReview overzicht
cover image $news_headline

MAX PAYNE 1, 2 Remake Deelt Ontwikkelingsbudget met ALAN WAKE 2

Mar 20, 2024 4:37 PM

Remedy Entertainment heeft nieuwe informatie onthuld over de remake van Max Payne 1 en 2, met een vergelijkbaar ontwikkelingsbudget als Alan Wake 2. Deze projecten worden gefinancierd door Rockstar Games en zullen beschikbaar zijn voor PC, PlayStation 5 en Xbox Series X en S. De games worden ontwikkeld op Remedy's Northlight engine, dezelfde engine als voor Control en Alan Wake 2. Ondanks dat er geen specifieke budgetdetails zijn vrijgegeven, heeft het Finse analistenbureau de totale kosten voor Alan Wake 2 geschat op ongeveer €70 miljoen, waarvan €20 miljoen bestemd is voor marketing. Alan Wake 2, alleen digitaal uitgebracht, heeft al een aanzienlijk deel van de investeringen terugverdiend na de verkoop van meer dan een miljoen exemplaren voor het einde van 2023.

Max Payne 1 en 2 Remake worden grote nieuwe spellen met veel potentieel en de ontwikkeling ervan heeft het afgelopen jaar aanzienlijke vooruitgang geboekt. Daarnaast wordt er gewerkt aan Control 2 en Condor, een coöperatief spel voor vier spelers gebaseerd op Control. Deze projecten zullen in de eerste helft van 2024 naar de volgende fasen van de ontwikkeling gaan, al zijn er nog geen specifieke releasedata bekend.

Naast deze ontwikkelingen heeft Remedy het gehad over de problemen rond Codename Vanguard, nu bekend als Codename Kestrel, dat na een reboot weer in de conceptfase zit. De ontwikkelingskosten hiervan hebben de winstgevendheid van het bedrijf negatief beïnvloed met €7,2 miljoen. Remedy benadrukt hun focus op de Remedy Connected Universe met franchise zoals Control en Alan Wake en het partnerschap met Max Payne dat oorspronkelijk door Remedy werd gecreëerd.

Wat is het Remedy Connected Universe?

Het Remedy Connected Universe verwijst naar de gedeelde wereld waarbinnen games als Control en Alan Wake zich afspelen. Deze games worden door Remedy Entertainment ontwikkeld en hebben verweven verhalen en elementen die spelers laten zien dat ze in dezelfde fictieve realiteit plaatsvinden.

De Max Payne-serie wordt algemeen erkend als een pionier op het gebied van verhaalgestuurde actiegames die bullet-time gameplay introduceerden. Het donkere en filmische verhaal van de originele spellen heeft de basis gelegd voor wat later kenmerkend zou worden voor de ontwikkelstijl van Remedy Entertainment. Met de aankondiging van de remakes van Max Payne 1 en 2 kunnen fans van de serie uitzien naar moderne versies van deze klassieke games.



Casey Loh avatar
Geschreven door:

Casey Loh

Casey Loh is een technisch onderlegde schrijver die gespecialiseerd is in de kruising van gaming en technologie. Met een achtergrond in informatica brengt Casey een technische blik op haar recensies, waarbij ze de ins en outs van game engines, grafische technieken en AI-innovatie uiteenzet.

Lees meer artikelen van: Casey Loh

Volg ons

Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen