MAX: Zone of Interest Releasedatum Onthuld

Mar 13, 2024 9:29 PM

De met Oscars bekroonde Tweede Wereldoorlog-film 'The Zone of Interest' komt op 5 april 2024 naar streamingdienst Max. Dit spannende drama, dat een ijzingwekkend perspectief biedt op de Holocaust, is nu al beschikbaar op Amazon Prime Video en Apple TV+ tegen betaling. 'The Zone of Interest' volgt het leven van Rudolf Höss, gespeeld door Christian Friedel, en zijn vrouw Hedwig, vertolkt door Sandra Huller, die naast een concentratiekamp leven. De film heeft al twee Academy Awards in de wacht gesleept, voor Beste Internationale Film en Beste Geluid.

Filmliefhebbers kijken uit naar de kans om dit aangrijpende vraagstuk uit de wereldgeschiedenis thuis te kunnen bekijken. Het biedt niet alleen een kijkje in een controversieel onderdeel van de geschiedenis maar schijnt ook een licht op de kwaliteit van cinema die het onderwerp met respect behandelt. De score door Mica Levi en het geluidsontwerp worden als bijzonder indrukwekkend beschreven.

Wanneer kan ik 'The Zone of Interest' bekijken op een Nederlandse streamingdienst?

'The Zone of Interest' is vanaf 5 april 2024 te streamen op Max. Mocht je niet kunnen wachten, dan is de film op dit moment tegen betaling al beschikbaar op Amazon Prime Video en Apple TV+.

'The Zone of Interest' is een verfilming die het verhaal vertelt van Rudolf Höss, de commandant van Auschwitz, en zijn vrouw Hedwig. Het portretteert hoe zij trachten een ideaal leven op te bouwen naast de gruwelijkheden van het concentratiekamp. Het feit dat de film twee Oscars heeft gewonnen benadrukt de kwaliteit en de impact die het heeft in de filmindustrie. Met sterke acteerprestaties van Christian Friedel en Sandra Huller, en de regie van Johnathan Glazer, heeft 'The Zone of Interest' een reputatie opgebouwd als een krachtige en emotioneel geladen film die zowel historisch als cinematisch belangrijk is.