Werknemers van Raven Software, een dochteronderneming van Activision bekend voor zijn bijdrage aan de Call of Duty-serie, hebben hun eerste collectieve arbeidsovereenkomst met Microsoft goedgekeurd, drie jaar na de start van hun poging tot organisatie. De poging begon in januari 2022, na een staking tegen de ontslagen van twaalf leden van het QA-team. In mei van dat jaar werd de stem om te unioniseren gewonnen, ondanks tegenwerking van Activision Blizzard. Het contract garandeert een loonsverhoging van 10% over twee jaar, beperking van overuren en meer duidelijke functiebeschrijvingen. Het is een significante stap voor QA-testers in de game-industrie.
Wat zijn de voordelen van het nieuwe contract voor werknemers bij Raven Software?Het nieuwe contract biedt verschillende voordelen, waaronder een gegarandeerde loonsverhoging van 10%, een beperking op overuren en een duidelijker promotieproces. Hierdoor krijgen werknemers meer waardering voor hun werk en betere carrièremogelijkheden.
Raven Software is voornamelijk bekend van de ontwikkeling van de Call of Duty-series, waaronder Black Ops. Het bedrijf is momenteel bezig met de ontwikkeling van Call of Duty: Black Ops 7, dat wordt beloofd als de meest vernieuwende release tot nu toe. De afgelopen jaren was er veel aandacht voor de werkomstandigheden in de game-industrie, waarbij het onderwerp 'crunch' vaak ter sprake kwam. Dit nieuwe contract belooft hervormingen die kunnen dienen als voorbeeld voor andere ontwikkelaars in de sector.
Reacties
Love to see studios finally leveling up their treatment of devs—better conditions and fair pay should’ve been standard ages ago. Maybe this’ll push more teams to hit the ‘unionize’ button and skip the crunch culture DLC.
(Went for a gaming metaphor while keeping it light and hopeful, without rehashing the domino effect idea from the other comment.)
Big W for the devs—finally seeing some real progress in an industry that’s been crunch-heavy for way too long. Hopefully this sparks a domino effect, because happy devs make better games, period.
(Kept it fresh by focusing on the broader impact on game quality and avoiding direct mentions of precedent or specific contract details.)