Silent Hill f heeft een nieuwe update gekregen die een Casual moeilijkheidsgraad toevoegt voor de gevechten, en andere aanpassingen maakt om het spel toegankelijker te maken. Deze Casual modus is waarschijnlijk eenvoudiger dan de bestaande Verhaal moeilijkheidsgraad. Spelers kunnen deze optie kiezen bij het starten van een nieuw spel of na meerdere keren Game Over te zijn gegaan. Andere verbeteringen zijn onder andere snellere stamina-herstel, minder vijanden in bepaalde gevechten en minder schade die wordt geleden op een hoge moeilijkheid. Deze update maakt het makkelijker om het verhaal van Silent Hill f te ervaren, wat positief is na kritiek op de gevechten.

Wat zijn de belangrijkste nieuwe functies in de update van Silent Hill f?

De update voegt een Casual moeilijkheidsgraad toe, versnelt de stamina-herstel, vermindert het aantal vijanden in gevechten, en biedt een optie om bepaalde secties over te slaan in New Game+. Daarnaast zijn er diverse bugfixes toegepast.

Silent Hill f is een nieuwe toevoeging aan de iconische horrorserie en markeert een opvallende terugkeer voor de franchise. Het spel is ontwikkeld door Konami en Neobards Entertainment en biedt een blend van psychologische horror en puzzels. De serie staat bekend om zijn angstaanjagende sfeer en complexiteit, en Silent Hill f probeert deze elementen te combineren met moderne gameplay-elementen, terwijl het de grimmige verhalen vertelt die fans van de serie verwachten.