Konami heeft een grote update aangekondigd voor Silent Hill f, die belangrijke veranderingen aan het gevechtssysteem introduceert. Patch 1.10, die vandaag (13 november) wordt uitgerold, voegt een nieuwe 'Casual' actie moeilijkheidsgraad toe en verlaagt het aantal niet-skipbare gevechten. Bovendien zal de hoofdrolspeelster Hinako iets minder schade oplopen op de Hard modus, kan haar stamina iets sneller regenereren en zijn er minder vijanden verspreid over meerdere secties van de game. Deze aanpassingen zijn welkom voor spelers die meerdere doorlopen willen maken om alle eindes te ontdekken, aangezien gevechten in Silent Hill f vaak als uitdagend worden ervaren.

Wat zijn de belangrijkste wijzigingen in Silent Hill f met de nieuwe patch?

De nieuwe patch introduceert een Casual moeilijkheidsgraad, een optie om bepaalde secties over te slaan in New Game+, minder onoverkomelijke gevechten en een snellere regeneratie van Hinako's stamina. Ook is de schade die Hinako oploopt op Hard mode verminderd.

Silent Hill f speelt zich niet af in de bekende stad, maar in Japan in de jaren '60, waar we het verhaal volgen van Hinako Shimizu, een tiener die worstelt met de druk van verwachtingen. Sinds de lancering eind september heeft de game 1 miljoen exemplaren verkocht. De game, met zijn focus op melee-gevechten, heeft gemengde recensies gekregen, met een beoordeling van 7/10.