In het recentste nieuws rondom Metal Gear Solid Δ: Snake Eater is bekendgemaakt dat Konami de moeilijkheidsgraad van het spel heeft verhoogd na feedback over de nieuwe derde-persoonsmodus. De remake biedt twee speelmodi: Legacy Style, dat trouw blijft aan de originele Metal Gear Solid 3, en New Style, waar spelers kunnen bewegen terwijl ze schieten. Deze aanpassing heeft geleid tot een lagere moeilijkheidsgraad in de New Style-modus, waardoor Konami besloot om de moeilijkheid voor beide modussen aan te passen voor een evenwichtigere speelervaring. De release staat gepland voor 2024 voor PlayStation 5, Xbox Series X en S, en PC. Ondanks de verbeterde graphics en gameplay voelt de remake meer aan als een HD-remaster.

Hoe verschilt de gameplay tussen Legacy Style en New Style in Metal Gear Solid Δ: Snake Eater?

Legacy Style biedt een top-down perspectief dat overeenkomt met de originele game uit 2004, terwijl New Style een moderne derde-persoons ervaring biedt met de mogelijkheid om te bewegen tijdens het schieten. Deze verschillen in gameplay hebben invloed op de moeilijkheidsgraad en zijn afgestemd om een vergelijkbare uitdaging te bieden.

Metal Gear Solid Δ: Snake Eater is een remake van het iconische spel uit 2004, Metal Gear Solid 3: Snake Eater. Deze game volgt de avonturen van Naked Snake, die in de Koude Oorlog op een missie wordt gestuurd om een biologische wapentest te stoppen. Het originele spel is beroemd vanwege zijn innovatieve gameplay, meeslepende verhaal en sterke character ontwikkeling. Met de komst van de remake hoopt Konami de nostalgie en liefde voor de serie bij zowel oude als nieuwe fans opnieuw aan te wakkeren.