Blades of Fire, de duistere actie-avonturengame van MercurySteam, het studio achter Metroid Dread, heeft teleurstellende resultaten geboekt sinds de release in mei op console en PC via de Epic Games Store. De uitgever, Digital Bros, meldde een verlies van €10 miljoen, wat werd toegeschreven aan een overschot aan nieuwe releases en steeds kieskeuriger spelers. Hoewel de game over het algemeen positieve recensies ontving, zoals die van Eurogamer, bleek dit niet voldoende om een breed spelerspubliek aan te trekken. Digital Bros verwacht nu een verdere daling van de inkomsten voor het fiscale jaar, wat de uitdagingen in de huidige competitieve gamemark weergeeft.
Waarom heeft Blades of Fire gefaald ondanks positieve recensies?Blades of Fire heeft gefaald omdat de oververzadigde gamemarkt en kieskeurige consumenten het moeilijk maken voor nieuwe titels om succesvol te zijn, zelfs als ze goede recensies ontvangen. Gebrek aan een gevestigde merknaam draagt ook bij aan het probleem.
Blades of Fire is de eerste nieuwe titel van MercurySteam sinds hun samenwerking met Nintendo op Metroid Dread in 2021, dat enorm goed werd ontvangen. De studio is bekend om hun expertise in het creëren van meeslepende werelden en uitdagende gameplay, maar ondanks deze sterke achterban heeft de werktitel niet de commerciële erkenning gekregen die verwacht werd.
Reacties
Nog geen reacties. Wees de eerste!