MICROSOFT en Toys for Bob Partneren voor Nieuwe Crash Bandicoot Game

Mar 25, 2024 11:52 AM

Microsoft heeft naar verluidt een overeenkomst gesloten met ontwikkelstudio Toys for Bob, bekend van het ontwikkelen van de populaire games Crash Bandicoot en Spyro Reignited Trilogy. In februari kondigde Toys for Bob aan dat zij zich zouden afsplitsen van Activision, dat eigendom is van Microsoft, om een onafhankelijke ontwikkelaar te worden. Hoewel het eerste project van de studio in de kinderschoenen staat, financiert Microsoft nu de ontwikkeling van hun nieuwe, nog onaangekondigde game, die naar verwachting vergelijkbaar zal zijn met eerdere creaties van Toys for Bob.

Welke samenwerking is er ontstaan tussen Microsoft en de onafhankelijke studio Toys for Bob?

Microsoft gaat de ontwikkeling financieren van een nieuw, nog onaangekondigd spel van Toys for Bob, die nu een onafhankelijke studio is geworden na afsplitsing van Activision.

Na de acquisitie van Activision Blizzard door Microsoft is Toys for Bob, bekend van succesvolle franchises als Crash Bandicoot en Spyro, een onafhankelijke ontwikkelaar geworden. De studio heeft een sterk portfolio door niet alleen de originele series te ontwikkelen, maar ze ook nieuw leven in te blazen met heruitgaven, zoals de Spyro Reignited Trilogy en de meest recente toevoeging Crash Bandicoot 4: It's About Time. Met de steun van Microsoft blijft Toys for Bob een boeiende speler in de game-industrie, met fans die vol verwachting uitkijken naar hun volgende project.