Microsoft onthult schokkend nieuws over de Xbox-vertraging van Black Myth: Wukong

Jun 21, 2024 6:59 PM

Microsoft heeft zich uitgesproken over de vertraging van Black Myth: Wukong op de Xbox Series X/S. Volgens een woordvoerder werkt Microsoft nauw samen met Game Science om de game naar hun platform te brengen. Ondanks geruchten over een exclusiviteitsdeal met Sony, geeft Microsoft aan dat de vertraging te wijten is aan optimalisatie en niet aan dergelijke deals. Game Science had oorspronkelijk een releasedatum gepland voor 20 augustus 2024 voor PS5, Xbox Series X/S en PC. Echter, de Xbox-versie zal later verschijnen vanwege kwaliteitsstandaarden. IGN heeft bevestigd dat de game indrukwekkend is, met prachtige animaties en een rijke Chinese cultuur.

Wanneer komt Black Myth: Wukong uit op Xbox Series X/S?

Game Science heeft nog geen specifieke releasedatum aangekondigd voor Black Myth: Wukong op Xbox Series X/S, maar heeft aangegeven dat de game na 20 augustus 2024 beschikbaar zal zijn. De vertraging is het gevolg van optimalisatie van de game voor Xbox-platforms.

Black Myth: Wukong is een aankomende action-RPG ontwikkeld door de Chinese studio Game Science. De game is geïnspireerd op de klassieke Chinese roman "Journey to the West" en plaatst spelers in de rol van de mythische Monkey King. De game heeft de aandacht getrokken vanwege zijn verbluffende graphics en dynamische gevechtssysteem. Verwacht wordt dat het een belangrijke titel wordt in de wereld van action-RPG's, vooral gezien de rijke verhaallijn en culturele referenties.