De acteur Alex Hernandez, bekend van de hoofdrol in MindsEye, vreesde dat hij nooit meer in de game-industrie zou kunnen werken na de rampzalige lancering van de game die vol glitches en bugs zat. Ondanks de negatieve ontvangst, waaronder veel kritiek op oppervlakkig gameplay, benadrukt Hernandez dat gamers recht hebben op hun mening. Hij vertelde over de emotionele impact van de reacties en hoe dat hem als gezicht van het spel raakt. Build A Rocket Boy, de ontwikkelaar, blijft updates uitbrengen in de hoop de gameplay-ervaring te verbeteren terwijl de toekomst van uitgever IOI Partners onzeker blijft.
Wat ging er mis bij de lancering van MindsEye?De lancering van MindsEye ging mis door technische problemen, waaronder voerproblemen, een inconsistent verhaal, en slecht ontworpen missies, wat leidde tot een negatieve ontvangst door spelers en critici.
MindsEye is een actie-avonturenspel dat spelers de kans biedt om de complexe wereld te verkennen en de rol van Jacob Diaz op zich te nemen. De game was ontwikkeld door Build A Rocket Boy en had hoge verwachtingen, maar zag zijn erkenning snel afnemen na de negatieve reacties bij lancering. Dit is niet de eerste keer dat Hernandez te maken heeft met een game die slecht ontvangen werd; eerder was hij de stem en uitstraling van Lincoln Clay in Mafia 3, dat ook kritiek kreeg bij release.
Reacties
It's a bummer when a game's technical issues overshadow the passion behind it, but you gotta respect the devs for sticking with it post-launch. Still, it's rough seeing an actor's career get tangled up in a game's rocky reception.
It's wild how much pressure gets put on actors when a game flops, even when the issues are clearly on the dev side. Hope this doesn't scare off talented performers from taking risks in gaming.