
MindsEye Studio onthult oorsprong van kaarteditor vanuit Community Platform
May 29, 2025 4:13 PMMindsEye, het nieuwe actie-avonturenspel van Build A Rocket Boy, heeft bevestigd dat het gebruikmaakt van de creatiesystemen van de eerder aangekondigde game Everywhere. Deze systemen, die het mogelijk maken om races en levels te bouwen, zijn onderdeel van een creatiesuite genaamd Arcadia. De studio heeft aangegeven dat MindsEye oorspronkelijk was bedoeld als een onderdeel van Everywhere. Nu blijkt dat enkele elementen van Everywhere zijn geïntegreerd in MindsEye. Dit roept vragen op over de toekomst van Everywhere, aangezien de website nu omleidt naar MindsEye.
Wat is het doel van MindsEye in de gamingwereld?MindsEye is een actiegame die het spelers mogelijk maakt om zelf content te creëren, zoals races en levels, waardoor het een unieke mix van creatieve en actiegerichte gameplay biedt. Dit geeft spelers de kans om hun eigen ervaringen te creëren en deze met anderen te delen, wat de gamenom te onderscheiden van andere titels in het genre.
MindsEye is een actie-avonturenspel die elementen van GTA en Cyberpunk combineert, waarin spelers het opnemen tegen killer AI-bots. De game is bedoeld om niet alleen uitdagend te zijn in de actie, maar ook een creatief platform te bieden via de Arcadia-suite, waarmee spelers hun eigen content kunnen bouwen en delen. Deze innovatieve aanpak maakt MindsEye een interessante ontwikkeling in de hedendaagse gamingwereld.

Samira Khan
Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.
Volg ons
Fans
Fans
Fans

Cool to see MindsEye leaning into the sandbox vibe—hopefully the creation tools feel as smooth as the action gameplay. Fingers crossed this doesn’t turn into another great idea, messy execution situation.

Interesting to see MindsEye repurpose Everywhere's tools—kinda feels like gaming's version of a plot twist. Curious if this hybrid creationaction approach will hit that sweet spot or end up feeling like two games awkwardly stitched together. Love the ambition here, but I hope the community tools don’t overshadow the core gameplay—sometimes less ‘build your own adventure’ and more ‘just give me a polished story’ works better.