Minions 3 bevestigd na succes van Despicable Me 4s box office

Jul 11, 2024 6:46 PM

De Despicable Me-franchise blijft onverminderd succesvol aan de box office. Na de voorspelbaar grote première van Despicable Me 4 tijdens het 4 juli-weekend, hebben Universal en Illumination officieel Minions 3 aangekondigd, met een release datum van 30 juni 2027. Pierre Coffin, regisseur van de eerste drie Despicable Me-films en de eerste Minions-film, keert terug als regisseur, met een script van Brian Lynch.

Despicable Me 4 debuteerde met een indrukwekkende $230 miljoen wereldwijd, waarmee het Disney/Pixar's Inside Out 2 overtrof. Ondanks gemengde recensies blijft de Despicable Me-franchise een betrouwbare bron van inkomsten voor Universal en Illumination, en de meest recente spinoff, Minions: The Rise of Gru, naderde de $1 miljard aan de wereldwijde box office. Despicable Me, die begon in 2010, heeft zichzelf gevestigd als de best verdienende animatiefranchise aller tijden.

Zal Despicable Me 4 ook te streamen zijn?

Despicable Me 4 is momenteel nog niet beschikbaar voor streaming.

Despicable Me, een creatie van Universal Pictures en Illumination, introduceerde ons aan de supervillain Gru, ingesproken door Steve Carrell, en zijn ondeugende Minions. De franchise omvat drie directe sequels en twee Minions spinoffs, allemaal winstgevend ondanks wisselende kritieken, wat bewijst dat de serie een blijvende aantrekkingskracht heeft. Het meest recente succes, Minions: The Rise of Gru, leverde bijna $1 miljard op aan de box office, en de franchise lijkt voorlopig niet te stoppen.