Modder maakt Marvel vs Capcom Infinite een lust voor het oog

May 02, 2024 12:46 PM

Marvel vs Capcom Infinite, de vechtgame van Capcom uit 2017, krijgt een grondige visuele opknapbeurt dankzij modder Ryn. De game stond bekend om haar minder indrukwekkende graphics, maar daar lijkt verandering in te komen door deze solo effort. Ryn, een gameontwikkelaar en kunstenaar, is begonnen met het delen van haar werk op Twitter, waarbij ze de personages en achtergronden voorziet van celshading, wat hen een meer gestileerde, op comic-boeken geïnspireerde uitstraling geeft.

De vroege resultaten van dit project ontvangen veel lof van zowel vechtspel- als Marvel-fans en het project lijkt een mooie toekomst tegemoet te gaan. Maximillion, een grote content creator binnen de vechtspelgemeenschap en winnaar van de legacy trophy bij de Streamer Awards 2023, heeft bevestigd dat hij Ryn heeft ingehuurd om verder aan het project te werken.

Marvel vs Capcom is een franchise die haar pieken kende met titels zoals Marvel vs Capcom 2 en Ultimate Marvel vs Capcom 3. Ondanks dat de reeks wat naar de achtergrond is verdwenen, is er nog altijd een gepassioneerde spelersbasis die geïnvesteerd blijft in de kenmerkende snelle actie die de serie biedt. Een nieuwe look zou mogelijk nieuwe geïnteresseerden kunnen aantrekken naar Marvel vs Capcom Infinite.

Wat is celshading in videogames?

Celshading is een soort grafische stijl die vaak wordt toegepast om personages en omgevingen in videogames een meer gestileerde, op tekenfilms of comics geïnspireerde uitstraling te geven. Karakteristiek voor celshading is het gebruik van duidelijke contouren en vlakke, heldere kleurvlakken, wat resulteert in een opvallend visueel effect dat lijkt op handgetekende animatie.

Extra achtergrondinformatie: Marvel vs Capcom is een serie van crossover vechtspellen waarin personages van Marvel Comics het opnemen tegen die van Capcom's videogames. De serie staat bekend om zijn dynamische gameplay, diverse rooster van personages en de unieke combinatie van twee populaire universa. De reeks heeft zowel casual fans als een toegewijde e-sports gemeenschap aangetrokken.