Capcom heeft een update uitgebracht voor Monster Hunter: Wilds, die een probleem met shader compilatie op PC heeft verholpen. Deze update, Title Update 2, zorgt ervoor dat shader compilatie plaatsvindt bij de initiële opstart van het spel in plaats van tijdens de gameplay. Dit betekent dat spelers niet langer handmatig shader cache-bestanden hoeven te verwijderen om de prestaties te verbeteren. Deze prestatieproblemen leidden tot een grote hoeveelheid negatieve beoordelingen op Steam, wat de populariteit van het spel beïnvloedde. Met de release van de update hoopt Capcom de negatieve trend om te buigen en het aantal terugkerende spelers te verhogen.

Wat zijn de verbeteringen in Monster Hunter: Wilds met de nieuwe update?

De nieuwe update lost kritieke prestatieproblemen op die spelers ervaren bij het spelen op PC en introduceert ook twee nieuwe monsters, die populair zijn bij fans. Dit komt na een periode waarin het spel last had van visuele bugs en frequente crashes.

Monster Hunter: Wilds is een actie-avonturenspel dat zich afspeelt in een rijke, fantasierijke wereld waar spelers enorme monsters moeten jagen. Het spel heeft zich, ondanks initiale problemen, bewezen als een financieel succes voor Capcom, met een sterke lancering en voortdurende ondersteuning. Capcom heeft een goede reputatie opgebouwd met de Monster Hunter-serie, die bekend staat om zijn uitdagende gameplay en diepgaande systemen.