Blizzard heeft de stekker getrokken uit de ontwikkeling van hun nieuwe survivalgame Odyssey, die al zes jaar in ontwikkeling was. De game kampte met ernstige problemen met de engine, genaamd Synapse, die oorspronkelijk voor mobiele games was ontworpen. Hoewel er plannen waren om de Unreal Engine te gebruiken, gaf het management de voorkeur aan Synapse, wat resulteerde in aanhoudende ontwikkelingsproblemen en uiteindelijk annulering van het project. Odyssey was bedoeld als een openwereld-survivalgame waar honderd spelers tegelijkertijd op een server konden spelen.

Waarom is de Blizzard game Odyssey geannuleerd?

Odyssey is geannuleerd vanwege persistente problemen met de Synapse engine, wat geleid heeft tot een "ontwikkelingshel". Dit besluit volgt op een reeks ontslagen door Microsoft bij Xbox, Activision Blizzard en Bethesda en het vertrek van Blizzard-directeur Mike Ybarra.

Blizzard Entertainment is een gerenommeerde ontwikkelaar en uitgever in de game-industrie, bekend van grote titels zoals World of Warcraft, Diablo en Overwatch. De annulering van Odyssey is een opmerkelijke gebeurtenis, gezien de normaal hoge kwaliteitsstandaard en het succes van Blizzard's eerdere projecten. Interesse in en speculatie over nieuwe Blizzard-games is altijd groot binnen de gamegemeenschap, wat ook blijkt uit de lange ontwikkelingsperiode en de ambitie achter het nu geannuleerde project. Het bedrijf staat ook bekend om zijn gepassioneerde fanbase en invloedrijke rol in de groei van eSports.