De beroemde YouTuber MrBeast, echte naam James "Jimmy" Donaldson, is naar verluidt dichtbij een overeenkomst met Amazon's Prime Video voor een nieuwe realitycompetitie serie. Het nieuwsbericht, oorspronkelijk gepubliceerd door Puck News en bevestigd door Variety, meldt dat de deal rond de 100 miljoen dollar zou liggen en dat de serie een formaat zou volgen dat lijkt op zijn populaire YouTube-video's, welke bekend staan om de extreme uitdagingen en grote weggeefacties. Met meer dan 230 miljoen abonnees is MrBeast de persoon met de meeste abonnees op YouTube. Hij heeft ook meerdere kanalen zoals MrBeast Gaming, Beast Reacts en Beast Philanthropy. Naast zijn video's, zet MrBeast zich in voor liefdadigheid en heeft hij verscheidene bedrijven opgericht, waaronder Feastables en MrBeast Burger. Mocht deze deal doorgaan, dan zal de eerste aflevering van de serie eerst op het YouTube-kanaal van MrBeast verschijnen voor het op Prime Video komt.

Wat zijn enkele populaire video's van MrBeast en waar staan ze om bekend?

Enkele van MrBeast's meest populaire video's zijn "$456,000 Squid Game in Real Life!", waarin 456 mensen het tegen elkaar opnemen in spellen uit de Zuid-Koreaanse Netflix-serie Squid Game, "Last to Leave Circle Wins $500,000", waarbij 100 deelnemers in een cirkel worden geplaatst totdat er één iemand overblijft om de geldprijs te claimen, en "$1 vs. $1,000,000 Hotel Room!", onderdeel van een reeks waarin verschillende ervaringen worden vergeleken met uiteenlopende prijzen.

Met het potentiële nieuwe programma op Prime Video lijkt MrBeast zijn aanwezigheid buiten YouTube nog verder uit te breiden, terwijl hij reeds één van de meest invloedrijke figuren in het digitale entertainment landschap is. Zijn unieke stijl van grootschalige uitdagingen en weggeefacties heeft gezorgd voor een revolutie in hoe content wordt geproduceerd en geconsumeerd op platforms zoals YouTube, en met deze nieuwe stap zou hij dat succes wellicht kunnen doorzetten naar streamingdiensten.