Na Sluiting van de Studio: Hi-Fi Rush Verbreekt Records in Steam Recensies

May 13, 2024 11:03 AM

Hi-Fi RUSH, het actie-avontuur van ontwikkelaar Tango Gameworks en uitgever Bethesda Softworks, heeft recentelijk een grote hoeveelheid positieve Steam-recensies ontvangen. Dit gebeurde nadat bekend werd dat het ontwikkelstudio door moederbedrijf Microsoft werd gesloten, ondanks dat Hi-Fi RUSH vorig jaar als een succesvolle verrassing werd onthaald. Het spel heeft nu 97% positieve beoordelingen van ongeveer 23.000 reviews, waarvan een aanzienlijk deel in de laatste maand is geschreven. Fans tonen hun respect voor het spel en het gesloten studio door wat men noemt een "Reverse Review Bombing", in tegenstelling tot de gebruikelijke negatieve review bommen. Hi-Fi RUSH wordt door velen geprezen als het beste spel dat Xbox in meer dan een decennium heeft uitgebracht. Voor Helldivers 2 worden ook de recensies bijgesteld naar een overwegend positieve score na een eerdere daling door ontevredenheid van spelers. Hi-Fi RUSH is momenteel verkrijgbaar via Humble Bundle.

Wat zijn de kenmerken van Hi-Fi RUSH en waarom wordt het zo goed beoordeeld?

Hi-Fi RUSH combineert ritme-gebaseerde actie met avontuurlijke gameplay en valt op door zijn unieke, kleurrijke stijl en sterke karakterdesign. De verrassende release en de hoge kwaliteit van gameplay hebben geleid tot de enthousiaste ontvangsten en de hoge beoordelingen. Spelers waarderen de innovatieve integratie van muziek en gevechten, wat zorgt voor een verfrissende spelervaring.

Een beetje extra achtergrond over Tango Gameworks: het is een Japanse gamestudio die bekend staat om hun eerdere werk aan de horrorserie The Evil Within. Binnen de gaminggemeenschap werden ze gewaardeerd om hun innovatieve gameplay en sterke verhaalvertelling. Hun recente succes met Hi-Fi RUSH was een toonbeeld van hun vermogen om genreverwachtingen te overstijgen en iets unieks te creëren binnen de gaming industrie.

Mr. Bison Mr. Bison commented on: 2024-05-13 11:18:03
The outpouring of positive reviews for Hi-Fi Rush on Steam in the wake of Tango Gameworks' closure is a heartwarming testament to the impact of the gaming community. It's a powerful demonstration of how players are using their voices to honor the studio's creative contributions, showing that games and the bonds they create extend far beyond their release.