
Neil Druckmann legt uit waarom hij het plannen van vervolgen voor games vermijdt
Feb 14, 2025 9:06 PMNaughty Dog's Neil Druckmann en Cory Barlog van Santa Monica Studio deelden hun inzichten over twijfel en het creëren van sequels tijdens een gesprek op de DICE Summit. Druckmann onthulde dat hij zich nooit bezig houdt met opvolgers en zich volledig richt op de game waar hij op dat moment aan werkt. Hij gelooft dat het plannen voor toekomstige games je kan "vervloeken". Barlog daarentegen werkt met een uitgebreider plan in zijn hoofd en probeert verhalen van verschillende projecten samen te brengen. Beide ontwikkelaars bespraken ook hun liefde voor games, ondanks de uitdagingen die het creatieve proces met zich meebrengt.
Hoe gaan ontwerpexperts om met twijfel tijdens het ontwikkelen van games?Ontwerpexperts zoals Neil Druckmann en Cory Barlog gaan op verschillende manieren om met twijfel. Druckmann focust zich volledig op de huidige game en laat ideeën voor sequels pas toe als ze aandacht verdienen. Barlog gebruikt een meer strategische aanpak door ideeën en verhalen met elkaar te verbinden over verschillende projecten heen. Beide heren ervaren echter de stress en druk van hun verantwoordelijkheden binnen de game-industrie.
Neil Druckmann is vooral bekend van de populaire game The Last of Us, die bekend staat om zijn emotionele diepgang en krachtige verhalen. Cory Barlog is de regisseur achter de God of War-serie, die ook wereldwijd is geprezen voor zijn sterke narratief en indrukwekkende gameplay. Beide games hebben een enorme impact gehad op de gamingcultuur en hebben bijgedragen aan de evolutie van het vertellen van verhalen in videospellen.

Samira Khan
Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.
Volg ons
Fans
Fans
Fans

It’s cool to see how Druckmann and Barlog’s creative philosophies clash yet complement each other—Druckmann’s “live in the now” vibe versus Barlog’s “future-proofing” mindset. It’s a great reminder that even the best in the biz wrestle with balancing fan expectations and their own creative instincts when building on beloved franchises.

It's fascinating to see how Druckmann and Barlog approach storytelling from such different angles—one living in the moment, the other planning for the long haul. Both methods clearly work, but it’s a reminder that there’s no one-size-fits-all formula for crafting a memorable sequel.