Naughty Dog's Neil Druckmann en Cory Barlog van Santa Monica Studio deelden hun inzichten over twijfel en het creëren van sequels tijdens een gesprek op de DICE Summit. Druckmann onthulde dat hij zich nooit bezig houdt met opvolgers en zich volledig richt op de game waar hij op dat moment aan werkt. Hij gelooft dat het plannen voor toekomstige games je kan "vervloeken". Barlog daarentegen werkt met een uitgebreider plan in zijn hoofd en probeert verhalen van verschillende projecten samen te brengen. Beide ontwikkelaars bespraken ook hun liefde voor games, ondanks de uitdagingen die het creatieve proces met zich meebrengt.

Hoe gaan ontwerpexperts om met twijfel tijdens het ontwikkelen van games?

Ontwerpexperts zoals Neil Druckmann en Cory Barlog gaan op verschillende manieren om met twijfel. Druckmann focust zich volledig op de huidige game en laat ideeën voor sequels pas toe als ze aandacht verdienen. Barlog gebruikt een meer strategische aanpak door ideeën en verhalen met elkaar te verbinden over verschillende projecten heen. Beide heren ervaren echter de stress en druk van hun verantwoordelijkheden binnen de game-industrie.

Neil Druckmann is vooral bekend van de populaire game The Last of Us, die bekend staat om zijn emotionele diepgang en krachtige verhalen. Cory Barlog is de regisseur achter de God of War-serie, die ook wereldwijd is geprezen voor zijn sterke narratief en indrukwekkende gameplay. Beide games hebben een enorme impact gehad op de gamingcultuur en hebben bijgedragen aan de evolutie van het vertellen van verhalen in videospellen.