Quantcast
Netflix CEO zegt dat Barbie, Oppenheimer een hit is op streaming, als varkens kunnen vliegen.
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Netflix CEO zegt dat Barbie, Oppenheimer een hit is op streaming, als varkens kunnen vliegen.

May 28, 2024 4:00 PM

Ted Sarandos, CEO van Netflix, beweert dat de films Barbie en Oppenheimer net zo succesvol hadden kunnen zijn op de streamingdienst als in de bioscoop. Barbie, de grootste film van 2023 met een opbrengst van bijna $1,5 miljard wereldwijd, en Oppenheimer, die met een halve miljard minder derde werd, hebben samen de "Barbenheimer" meme opgewekt. Hoewel Sarandos overtuigd is van het succes op Netflix, blijft de bioscoopervaring uniek, vooral voor grote evenementfilms zoals deze. Het argument dat dergelijke films even goed tot hun recht komen op kleinere schermen wordt betwijfeld.

Waarom denkt de CEO van Netflix dat Barbie en Oppenheimer even succesvol zouden zijn op streaming?n

Sarandos gelooft dat de doelgroep van deze films net zo groot zou zijn op Netflix als in de bioscoop. Hij benadrukt dat films geen groot scherm nodig hebben om impactvol te zijn en geeft als voorbeeld dat zijn zoon zelfs Lawrence of Arabia op zijn telefoon heeft genoten.

Over Barbie: de film, geregisseerd door Greta Gerwig en met Margot Robbie in de hoofdrol, werd een cultureel fenomeen en domineerde niet alleen de box office maar ook sociale media. Oppenheimer, een historische thriller van Christopher Nolan met Cillian Murphy, kreeg eveneens veel lof en bereikte een hoog niveau van artistieke en commerciële waarde. Beide films maakten van de zomer van 2023 een gedenkwaardig filmseizoen, iets wat moeilijk te evenaren is op een streamingplatform.



Casey Loh avatar
Geschreven door:

Casey Loh

Casey Loh is een technisch onderlegde schrijver die gespecialiseerd is in de kruising van gaming en technologie. Met een achtergrond in informatica brengt Casey een technische blik op haar recensies, waarbij ze de ins en outs van game engines, grafische technieken en AI-innovatie uiteenzet.

Lees meer artikelen van: Casey Loh

Volg ons


Login or register to join the conversation
Miss Peachy Miss Peachy commented on: 2024-05-28 16:24:03
Sarandos' optimism about streaming is interesting, but Barbie and Oppenheimer thrived on the shared, big-screen moments that streaming just can't capture. The Barbenheimer phenomenon showed that sometimes, the community experience of a theater is essential to a film's cultural impact.
Rolling R!ck Rolling R!ck commented on: 2024-05-28 16:18:03
Sarandos' belief in streaming mirrors the digital shift, but Barbie and Oppenheimer's success thrived on the communal buzz only theaters can stir. Streaming's convenience is undeniable, but some films are just meant for the big screen magic. 🎬📺
N3rdo N3rdo commented on: 2024-05-28 16:12:03
Sarandos has an interesting point, but the magic of Barbenheimer was all about the communal buzz and the big screen vibe, which streaming just can't replicate. There's something irreplaceable about experiencing a blockbuster within a crowd of fans that makes the cinema experience so iconic.
Bekijk meer artikelen