Quantcast
Netflixs Dragons Lair-film staat voor grote veranderingen
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Netflixs Dragons Lair-film staat voor grote veranderingen

Jul 26, 2024 4:26 PM

De aankomende Dragon's Lair-filmaanpassing door Netflix krijgt een grote herstructurering. Producent Roy Lee bevestigde op San Diego Comic-Con 2024 dat de film, die oorspronkelijk een interactieve "choose your own adventure" stijl zou aannemen, nu als een lineaire film wordt geproduceerd. De veranderingen kwamen nadat het aanvankelijke format met een 400-pagina script werd geannuleerd. Ryan Reynolds, die nog steeds geïnteresseerd blijft in het spelen van Dirk the Daring, de heldhaftige ridder die prinses Daphne uit de klauwen van een draak moet redden, beschrijft de nieuwe aanpak als innovatief en verrassend. De film benut geavanceerde technologie op een manier die nog niet eerder in de entertainmentindustrie is gezien. Dragon's Lair, oorspronkelijk uitgebracht in 1983, staat bekend om zijn gebruik van Laserdisc-technologie en gedetailleerde sprite-graphics en blijft een geliefde klassieker in de gamewereld. 

Waarom is de Dragon's Lair film aangepast van een interactieve film naar een lineaire film?n

De originele interactieve filmbenadering, met een uitgebreid 400-pagina script, bleek te ingewikkeld en kostbaar. Daarom werd besloten om het concept terug te brengen tot een meer traditionele lineaire film, wat het productieproces eenvoudiger maakt.

Dragon's Lair werd in 1983 gemaakt door Don Bluth en Rick Dyer. Het spel maakte gebruik van Laserdisc-technologie, wat destijds revolutionair was en meer gedetailleerde graphics mogelijk maakte dan de meeste andere arcadegames. Door zijn unieke presentatie en gameplay is Dragon's Lair door de jaren heen naar diverse consolegeneraties geporteerd, waardoor het zijn plaats in de videogamegeschiedenis heeft behouden.



Casey Loh avatar
Geschreven door:

Casey Loh

Casey Loh is een technisch onderlegde schrijver die gespecialiseerd is in de kruising van gaming en technologie. Met een achtergrond in informatica brengt Casey een technische blik op haar recensies, waarbij ze de ins en outs van game engines, grafische technieken en AI-innovatie uiteenzet.

Lees meer artikelen van: Casey Loh

Volg ons


Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen