Nia DaCosta van Candyman richt pijlen op vervolg van 28 Years Later

Apr 11, 2024 9:12 AM

De langverwachte film '28 Years Later', het vervolg op '28 Days Later' en '28 Weeks Later', maakt zich op voor productie met oorspronkelijke scenarist Alex Garland en regisseur Danny Boyle. Interessante wending is dat Nia DaCosta, bekend van de 'Candyman' sequel, mogelijkerwijs de regie van de tweede film in de nieuwe trilogie op zich neemt. Dit nieuws komt na haar mindere ervaring met 'The Marvels', waar zij vanwege verschillende problemen niet de gewenste impact kon maken.

Sony Pictures wil graag dat de visie van DaCosta al vroeg wordt afgestemd met die van Boyle en Garland, om zo een coherentere serie te creëren dan bijvoorbeeld de 'Star Wars' sequels. De plannen zijn dat Boyle later dit jaar de eerste film regisseert en dat DaCosta al snel daarna de tweede film op zich neemt. Alex Garland zal de scripts voor beide films schrijven. Cillian Murphy wordt genoemd als uitvoerend producent en er gaan geruchten dat hij mogelijk ook een rol zal spelen. Men speculeert eveneens over Jodie Comer en Ralph Fiennes als onderdeel van de cast, hoewel dit nog niet bevestigd is.

Welke Nederlandse zoekwoorden zijn relevant voor SEO bij dit artikel?

Voor zoekmachineoptimalisatie zouden termen zoals '28 Years Later', 'Danny Boyle', 'Alex Garland', 'Nia DaCosta', 'Cillian Murphy', 'Jodie Comer', 'Ralph Fiennes' en 'opvolger 28 Days Later' goede trefwoorden zijn. Ook combinaties als 'film vervolg', 'nieuwe trilogie' en 'Sony Pictures' kunnen het artikel beter vindbaar maken.

De film '28 Days Later' is een post-apocalyptische horrorfilm uit 2002, geregisseerd door Danny Boyle en geschreven door Alex Garland. De film werd geprezen om zijn inventieve gebruik van digitale videocamera's en frisse benadering van het zombiegenre. In 2007 kwam de vervolgfilm '28 Weeks Later' uit, en nu, jaren later, wordt er gesproken over een nieuwe trilogie met de originele makers aan het roer — een spannende ontwikkeling voor fans van de serie.