Quantcast
Niantic gebruikt spelersdata om AI te trainen voor kaart-roaming robots
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Niantic gebruikt spelersdata om AI te trainen voor kaart-roaming robots

Nov 20, 2024 10:15 AM

Niantic, de ontwikkelaar achter Pokemon Go, maakt gebruik van spelersdata om kunstmatige intelligentie (AI) te trainen die in de toekomst robots kan aansturen. In een recent blogbericht meldt Niantic dat de Visual Positioning System (VPS) van het spel heeft bijgedragen aan het trainen van meer dan 50 miljoen neurale netwerken. Deze netwerken helpen computers om de echte wereld beter waar te nemen en zich daarin te navigeren. Hierdoor zouden toekomstige technologieën zoals augmented reality (AR) brillen en autonome robots effectiever kunnen functioneren, zoals het navigeren over straat zonder obstakels niet te herkennen. Een belangrijke mijlpaal is dat de spelers al meer dan 10 miljoen locaties hebben gescand in verschillende delen van de wereld.

Wat is het Visual Positioning System en hoe wordt het gebruikt in Pokemon Go?

Het Visual Positioning System (VPS) is een technologie die het mogelijk maakt voor AR-inhoud om beter te worden geprojecteerd op echte locaties. In Pokemon Go stelt het spelers in staat om in de echte wereld te scannen en locaties te verbinden aan in-game objecten, zoals PokeStops. Dit zorgt ervoor dat spelers relevante beloningen kunnen ontvangen door hun omgeving in kaart te brengen.

Pokemon Go is een augmented reality-spel dat in 2016 werd gelanceerd en snel populair werd over de hele wereld. Het stelt spelers in staat om Pokemon te vangen in de echte wereld door gebruik te maken van GPS-technologie. Door het scannen van locaties in hun omgeving, helpen spelers niet alleen zichzelf maar dragen ze ook bij aan de ontwikkeling van belangrijke technologieën die de toekomst van AR en robotica kunnen verbeteren. De betrokkenheid van spelers in deze processen opent de deur naar innovatieve mogelijkheden binnen het spel en daarbuiten.



Samira Khan avatar
Geschreven door:

Samira Khan

Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.

Lees meer artikelen van: Samira Khan

Volg ons


Login or register to join the conversation
Stimpy Stimpy commented on: 2024-11-20 10:36:03
It's super cool to see how players of Pokémon Go are unknowingly contributing to cutting-edge tech like machine learning geospatial models This not only enhances our AR gaming experiences but also opens up exciting possibilities for real-world applications, making it a win-win for players and developers alike.
Miss Peachy Miss Peachy commented on: 2024-11-20 10:30:02
It's wild to think that our Pokémon Go adventures have been shaping a machine learning model—talk about leveling up the impact of gaming on tech This could really redefine how immersive AR experiences feel in the real world, making our virtual hunts even more engaging.
Mr. Bison Mr. Bison commented on: 2024-11-20 10:24:03
It's pretty wild how players of Pokémon Go are helping shape the future of AI and AR tech without even realizing it This kind of player-driven innovation really showcases the untapped potential of gaming communities in advancing technology that could redefine our interaction with the real world.
Bekijk meer artikelen