Nicholas Cage herneemt rol van Spider-Man Noir in Amazon-serie

May 14, 2024 3:54 PM

Amazon heeft zojuist de langverwachte live-action serie Spider-Man Noir aangekondigd, met niemand minder dan Nicholas Cage die terugkeert in de rol van Peter Parker. Deze serie zal zich afspelen in het New York van de jaren '30 waarin Peter Parker, inmiddels een privédetective, worstelt met zijn verleden als enige superheld van de stad. Steve Lightfoot, bekend als de maker van Netflix's The Punisher en Oren Uziel van 22 Jump Street, zijn aangetrokken als co-showrunners. De precieze releasedatum is nog niet bekend, maar gezien de recente groenlichtfase zal het nog even duren voordat de serie te zien is. Producenten Phil Lord, Christopher Miller en Amy Pascal, die eerder betrokken waren bij de geanimeerde Spider-Verse films, zullen ook de live-action serie produceren. Fans kunnen een diepgaand verhaal verwachten dat zich afspeelt binnen de rijke historie van het Marvel-universum.

Wanneer kan ik de nieuwe Spider-Man Noir serie verwachten?

Hoewel een exacte releasedatum nog niet is vastgesteld, is de serie net goedgekeurd dus zal het waarschijnlijk nog wel enige tijd duren voordat deze op Amazon Prime Video verschijnt.

Spider-Man Noir is een alternatieve versie van de beroemde superheld Spider-Man, gehuld in een wereld van zwartheid en mysterie. Deze versie van het personage verscheen eerst in de stripboeken als onderdeel van de "Noir" universe, een universum dat zich kenmerkt door een duistere en volwassen sfeer uit de jaren '30 van de vorige eeuw. De interesse in Spider-Man Noir is nieuw leven ingeblazen door zijn verschijning in de geanimeerde film "Spider-Man: Into the Spider-Verse", waar Nicholas Cage de stem van dit karakter voor zijn rekening nam. Deze aankondiging van een live-action serie belooft een spannende nieuwe kijk op het klassieke superheldenverhaal, waarbij de nostalgische sfeer van het Noir-genre wordt gemixt met de actie van het Marvel-universum.