Nieuw Power Rangers-spel: Co-op Chaos in Ritas Rewind

Jun 07, 2024 9:54 PM

Tijdens de Summer Game Fest 2024 werd de aankondiging gedaan van Mighty Morphin' Power Rangers: Rita's Rewind. Deze game, ontwikkeld door Digital Eclipse, is een retro-geïnspireerde coöperatieve beat 'em up met enkele arcade-stijl shooter levels. De prachtige kleurrijke pixel art roept nostalgie op naar het 16-bits tijdperk. In dit spel volgt de originele verhaallijn een mix van bekende Power Rangers elementen en nieuwe scenario's. Spelers kunnen slaan, schieten, vechten en rijden door een constant veranderende mix van klassieke gamegenres en favoriete momenten uit de serie. De slechterik Rita keert terug als robot, Robo-Rita, die een poort opent om terug in de tijd te gaan en samen te werken met haar jongere zelf. Door deze samensmelting proberen ze de oprichting van de Power Rangers te stoppen en de geschiedenis te herschrijven. De game kan nu op de wenslijst van Steam voor pc worden geplaatst en wordt ook verwacht op consoles, hoewel de platforms nog niet zijn gespecificeerd. De release staat gepland voor later dit jaar.

Welke platformen zullen Mighty Morphin' Power Rangers: Rita's Rewind ondersteunen?n

De specifieke consoles zijn nog niet bevestigd, maar de game zal zeker beschikbaar zijn op pc via Steam en naar verwachting op meerdere consoles verschijnen.

De Mighty Morphin' Power Rangers-serie debuteerde in 1993 en werd een wereldwijd fenomeen dat tal van spin-offs, films en merchandise voortbracht. Rita Repulsa, oorspronkelijk een tovenares met kwaadaardige bedoelingen, was een iconische schurk binnen de serie. Fans van de originele serie zullen ongetwijfeld enthousiast zijn over de creatieve manier waarop het verhaal in deze game wordt herschreven.