Nieuw rapport: Moeilijke tijden voor Suicide Squad: Kill the Justice League

Jun 06, 2024 12:27 PM

Een nieuw rapport heeft onthuld dat de ontwikkeling van Suicide Squad: Kill the Justice League verre van vlekkeloos is verlopen. Met een budget van $200 miljoen, bleek de live service shooter van Rocksteady Games een gigantische flop. De game werd sterk bekritiseerd en had lage spelersaantallen op Steam. Een van de grootste teleurstellingen voor fans was dat het geen nieuwe Batman-game was, ondanks dat het zich in dezelfde Arkhamverse afspeelt. Suicide Squad: Kill the Justice League volgt een live service model, wat Rocksteady's gebrek aan ervaring in deze categorie benadrukte. Intern heerste een cultuur van "toxische positiviteit" die kritiek ontmoedigde, wat leidde tot jarenlange vertragingen en uiteindelijk tot de mislukking van de game. Het bedrijf Warner Bros. had hoge verwachtingen en hoopte op een miljard dollar franchise, maar Suicide Squad stelde zwaar teleur. Rocksteady is nu bezig met een director’s cut van Hogwarts Legacy en werkt aan een nieuwe singleplayer game die hen terugbrengt naar hun roots. Tegelijkertijd blijft er onzekerheid over langetermijnondersteuning voor Suicide Squad.

Waarom is Suicide Squad: Kill the Justice League geflopt?

Suicide Squad: Kill the Justice League is geflopt door een combinatie van slechte ontwikkelingskeuzes, gebrek aan ervaring met live service games, een cultuur die kritiek ontmoedigde, en het niet voldoen aan de verwachtingen van fans die op een nieuwe Batman-game hoopten.

Rocksteady is vooral bekend geworden door hun succesvolle Batman Arkham-series, waaronder Batman: Arkham City, dat beschouwd wordt als een van de beste superheldenvideospellen ooit gemaakt. Met deze hoogstaande reputatie was de teleurstelling des te groter toen Suicide Squad: Kill the Justice League niet aan de verwachtingen voldeed. Het feit dat Rocksteady zich nu richt op een nieuwe singleplayer game geeft hoop aan fans van de oude Arkham-series dat de studio weer terugkeert naar wat ze het beste doen.