Nieuwe Akuma onthulling in actievolle Street Fighter 6 teaser

Mar 12, 2024 10:02 AM

Street Fighter 6 fans opgelet: Akuma maakt zijn comeback in een indrukwekkende nieuwe trailer voor de game. Hoewel een specifieke releasedatum voor het personage nog ontbreekt, wordt verwacht dat zijn aankomst in de lente van 2024 zal zijn. Capcom heeft extra details vrijgegeven over het nieuwe ontwerp van Akuma, waarin zijn grijze haar en krachtige fysiek worden benadrukt, geïnspireerd door Boeddhabeelden en dieren.

Akuma staat bekend als de 'glazen kanon' van de serie - een personage met hoge aanvalskracht maar lage gezondheid. Street Fighter 6 heeft de lat hoger gelegd door de actie op te voeren en karakters als Ken en Ryu meer unieke en bombastische vaardigheden te geven. Met de komst van Akuma voorziet men een toename in de populariteit van het spel. Street Fighter 6 blijft een invloedrijke titel in het genre, zelfs met de als duur beschouwde DLC kostuumprijzen. Nu het spel balansaanpassingen ontvangt na de Capcom Pro Tour finales, is het misschien het perfecte moment om (opnieuw) in de actie te duiken.

Welke impact heeft Akuma als personage traditioneel in Street Fighter?nAkuma staat in de Street Fighter-reeks bekend als een personage met zeer hoge schade-output maar een lage hoeveelheid gezondheid om zijn kracht te balanceren. Dit maakt hem zowel een uitdaging om te spelen als een dreigend gevaar voor tegenstanders.

Extra achtergrondinformatie: Street Fighter 6 is het nieuwste deel in de langlopende en populaire gevechtsspelserie van Capcom. De franchise staat bekend om haar diepgaande gevechtssystemen en iconische personages, en heeft een substantiële aanhang binnen de gaming gemeenschap, met name onder liefhebbers van Fighting games. Met regelmatige updates en toernooien zoals de Capcom Pro Tour blijft Street Fighter relevant in de e-sports-wereld.