Nieuwe Black Myth Wukong Trailer Overgeslagen op Xbox Series X en S

Jun 07, 2024 9:26 PM

Het aankomende spel Black Myth: Wukong heeft bevestigd dat het releaseplan gewijzigd is. De Xbox Series X en S versie zal later verschijnen dan de PlayStation 5 en PC releases. Game Science, de ontwikkelaar, maakte dit bekend na het verwijderen van de Xbox logo's uit hun nieuwste trailer. Oorspronkelijk stond de lancering gepland voor 20 augustus 2024 op alle platforms, maar nu kunnen alleen PS5 en PC gebruikers het spel op die datum spelen. Game Science verontschuldigde zich aan Xbox spelers en noemde dat de optimalisatie van de Xbox versie nog gaande is. Deze vertraging is bedoeld om te voldoen aan hun kwaliteitsnormen. Verder komt deze aankondiging op een moment van controverse rond Game Science vanwege seksistische opmerkingen van hun oprichters, wat leidde tot felle discussies binnen de gaminggemeenschap.

Wanneer wordt Black Myth: Wukong beschikbaar voor Xbox Series X en S?n

Game Science heeft nog geen specifieke releasedatum gegeven voor Black Myth: Wukong op Xbox Series X en S. De ontwikkelaar werkt aan de optimalisatie van deze versie om aan hun kwaliteitsnormen te voldoen en zal de releasedatum aankondigen zodra deze gereed is.

Black Myth: Wukong is gebaseerd op de klassieke Chinese roman "Journey to the West" en draait om de avonturen van Sun Wukong, de Apenkoning. Het spel biedt een epische fantasie-ervaring met indrukwekkende grafische weergaven en innovatieve gameplay. Sinds de aankondiging heeft het veel aandacht getrokken vanwege zowel de indrukwekkende trailers als de discussies rondom de controversiële uitspraken van de ontwikkelaars.