Nieuwe kaskraker van Sony uit Steam verwijderd in meerdere landen na kritiek op Helldivers 2

May 13, 2024 12:40 PM

Na de controverse rond Helldivers 2, stuit Ghost of Tsushima opnieuw op problemen: het verplichte PlayStation Network account voor de PC-release leidt ertoe dat het spel in veel landen niet beschikbaar is op Steam. Hoewel het grootendeels singleplayer is, zorgt de verplichting voor een multiplayer-component ervoor dat de game niet kan worden aangeschaft in landen zonder PSN-support. Kopers krijgen hun geld terug en Steam wijst op Sony's vereiste als de reden, zonder het bedrijf bij naam te noemen. Gebruikers uiten hun ontevredenheid, zeker omdat dit voorheen niet aangegeven werd. Het lijkt erop dat Sony geen les heeft getrokken uit de recente Helldivers 2 situatie, waarbij terugtrekking van de maatregel een hoop negatieve reviews en een dalende verkoop tot gevolg had.

Waarom is Ghost of Tsushima niet beschikbaar in sommige landen op Steam?

Ghost of Tsushima is niet beschikbaar in sommige landen op Steam vanwege een vereiste PSN-account voor de multiplayer-component, die niet in alle regio's ondersteund wordt.

Ghost of Tsushima is een actie-avontuur open wereldspel dat ontwikkeld is door Sucker Punch Productions en uitgegeven door Sony Interactive Entertainment. Het spel speelt zich af in het 13e eeuwse Japan, tijdens de eerste Mongoolse invasie en volgt het verhaal van een Japanse samoerai genaamd Jin Sakai. Het spel stond bekend om zijn prachtige landschappen, diep verhaal en boeiende combat en werd oorspronkelijk exclusief uitgebracht voor de PlayStation 4, met later een Director's Cut voor de PlayStation 5.