Nieuwe Leaks Beloven Spannende Functie voor NINTENDO SWITCH 2

Apr 26, 2024 12:20 PM

Er zijn verleidelijke nieuwe details opgedoken over de langverwachte Nintendo Switch 2. Volgens recente geruchten zouden de Joycons van de nieuwe console met magneten bevestigd kunnen worden, een verandering ten opzichte van de rails die we kennen van de huidige Switch. Deze informatie is afkomstig van het Spaanse gamingplatform Vandal waar geruchten verspreiden over de ervaringen van fabrikanten met de aankomende Nintendo-console. Het apparaat zou groter zijn dan de huidige Switch, maar kleiner dan Valve's Steam Deck, met een schermgrootte van rond de 8 inch. Daarnaast zouden huidige Pro Controllers compatibel zijn met de nieuwe console. Over de mogelijkheid van backward compatibility met oude games is niets bekendgemaakt, hoewel dit in eerdere lekken wel ter sprake kwam. De verwachting is dat Nintendo de nieuwe Switch in 2024 wil uitbrengen, om optimaal gebruik te maken van de kerstverkoop van dat jaar. Deze strategie zou ook meer tijd geven aan het ontwikkelen van een goed spelaanbod voor bij de lancering.

Wanneer wordt de Nintendo Switch 2 verwacht?

De verwachting is dat de Nintendo Switch 2 rond het kerstseizoen van 2024 zal verschijnen, volgens recente speculaties en geruchten.

Nintendo's Switch-platform heeft een boeiende evolutie meegemaakt sinds de lancering in 2017. De console bracht met zijn draagbaarheid en de hybride aard tussen een handheld en een traditionele thuisconsole een revolutie teweeg in de gamingwereld. De spelbibliotheek van de Switch heeft zich ook uitgebreid met zowel first-party toptitels als The Legend of Zelda: Breath of the Wild en Super Mario Odyssey, als een sterke ondersteuning voor indiegames. De komst van de Nintendo Switch 2 is veelbelovend voor de toekomst van mobiel en flexibel gamen en zou Nintendo's positie in een steeds veranderende markt kunnen versterken.