Nieuwe Mad Max Film Kan Een Ander Fury Road Prequel Zijn

May 02, 2024 2:16 PM

De aankomende prequel op Mad Max: Fury Road, getiteld Furiosa, heeft mogelijk concurrentie van nog een film die zich afspeelt voor de gebeurtenissen uit 2015's hit. George Miller, de regisseur van de franchise, heeft onthuld dat er meer achtergrond is over Max en zijn Interceptor in de periode vlak voor Fury Road. Hoewel Max een vluchtige cameo in Furiosa krijgt, ligt de focus van Miller op het verder ontwikkelen van Max's verhaal vóór Fury Road. Het idee van een directe opvolger getiteld The Wasteland lijkt plaats te maken voor meer prequel-inhoud, wat een nieuwe draai geeft aan de Mad Max-canon die altijd al flexibel is geweest met continuïteit.

Waarom richt George Miller zich op prequels in plaats van een direct vervolg op Mad Max: Fury Road?

George Miller lijkt geïnteresseerd te zijn in het vertellen van de rijke achtergrondverhalen die hij en zijn schrijfteam hebben ontwikkeld tijdens de voorbereiding van Mad Max: Fury Road. Door zich eerst te concentreren op prequels, kan hij deze verhalen verkennen en het universum uitdiepen voordat hij eventueel verdergaat met een direct vervolg.

Mad Max: Fury Road, uitgebracht in 2015, was de vierde film in de Mad Max-franchise en werd geroemd om zijn spectaculaire actiescènes en cinematografie. De film revitaliseerde de serie met Tom Hardy in de hoofdrol als Max Rockatansky. De franchise staat bekend om zijn post-apocalyptische setting en de strijd om te overleven in een wereld waar water en benzine schaarse middelen zijn. Een videospel gebaseerd op de Mad Max-wereld, dat ook dienst doet als prequel, werd uitgebracht in hetzelfde jaar als de film en werd positief ontvangen door fans en critici voor zijn sfeervolle open wereld en voertuiggevechten.