Nieuwe PlayStation Bazen Onthullen Schokkende Live Service Plannen

May 30, 2024 11:04 AM

De nieuwe PlayStation CEO’s, Hideaki Nishino en Hermen Hulst, hebben onlangs hun visie gedeeld over de toekomst van Sony's gaming divisie. Ze bespraken onder andere de focus op live service games, pc-releases en het gebruik van AI. Met games zoals Helldivers 2 als voorbeeld, wil PlayStation nu zowel op de PS5 als op pc simultaan uitbrengen. Dit vergroot de bereikbaarheid en maakt de weg vrij voor meer live service games. Daarnaast benadrukte Hulst dat ondanks recente ontslagen, de gaming industrie zich in een ‘zeer goede positie’ bevindt. De integratie van Bungie’s netwerkexpertise in Sony’s bedrijfsvoering is ook een belangrijke pijler, vooral met aankomende releases zoals Destiny: The Final Shape en Marathon. Marvel's Spider-Man 2 heeft inmiddels maar liefst 11 miljoen exemplaren verkocht sinds de lancering.

Wat zijn live service games?

Live service games zijn games die na hun initiële release continue updates en nieuwe content ontvangen, vaak via online verbinding. Dit omvat nieuwe missies, in-game evenementen en uitbreidingen, wat spelers motiveert om terug te blijven komen.

Helldivers 2 is een tactische co-op shooter en een vervolg op de originele Helldivers. Het spel zet spelers in de rollen van elite-soldaten die vechten tegen buitenaardse bedreigingen, waarbij samenwerking essentieel is voor succes. Door de game simultaan op PS5 en pc uit te brengen, hoopt Sony een bredere spelerbasis aan te trekken en het succes van live service games verder uit te breiden. Marvel's Spider-Man 2, met zijn indrukwekkende verkoopcijfers, dient als een belangrijke indicatie van de aantrekkingskracht van hoogwaardige titels op het PlayStation platform.