Nieuwe Zelda Game op Switch: Speel als Princess Zelda

Jun 18, 2024 2:30 PM

Nintendo heeft The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom aangekondigd voor de Nintendo Switch, waarbij spelers in de rol van Princess Zelda kruipen in plaats van de gebruikelijke held Link. Dit nieuwe avontuur wordt gelanceerd op 26 september 2024 en introduceert gloednieuwe gameplaystijlen, met in de hoofdrol de Tri Rod. Deze unieke wapens kunnen via de Echo-vaardigheid monsters dupliceren om te helpen in gevechten, puzzels op te lossen en nog veel meer. De serie-leider Eiji Aonuma beloofde aanzienlijke variatie tussen speelbeurten, afhankelijk van de keuzes die de spelers maken met hun "echoes". Daarnaast wordt op de lanceringsdatum een beperkte oplage van een gouden Nintendo Switch Lite uitgebracht.

Wat maakt The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom anders dan de eerdere Zelda-games?

In Echoes of Wisdom speel je als Princess Zelda in plaats van Link. Dit opent nieuwe gameplaymogelijkheden, zoals het gebruik van de Tri Rod om monsters te dupliceren en puzzels op te lossen. Elke ervaring zal uniek zijn dankzij de variatie die de Echo-vaardigheid biedt.

The Legend of Zelda-serie is een van de meest iconische franchises in de gamingindustrie, bekend om zijn boeiende verhaallijnen, complexe puzzels en avontuurlijke gameplay. De aankondiging van Echoes of Wisdom brengt een frisse wind in de serie door de focus te verleggen naar Princess Zelda, wat fans wereldwijd enthousiast maakt voor een vernieuwde ervaring in het geliefde koninkrijk Hyrule.