NINTENDO DIRECT KONDIGT PENTIMENT AAN VOOR SWITCH

Feb 21, 2024 2:42 PM

Goed nieuws voor Nintendo Switch-bezitters; het sfeervolle narratieve avonturenspel Pentiment, ontwikkeld door Obsidian Entertainment, komt naar de console. Deze aankondiging werd gedaan tijdens de Nintendo Direct en het spel zal al op 22 februari beschikbaar zijn. Pentiment heeft eerder al indruk gemaakt op PC en Xbox, waar het opgepikt werd door uitgever Xbox Game Studios. Het spel is geprezen voor zijn illustratieve kunststijl en uitstekende schrijfwerk en is een van de topkeuzes voor Game of the Year in 2022. De overgang komt niet helemaal als een verrassing, aangezien Xbox-hoofd Phil Spencer recentelijk al had laten doorschemeren dat enkele Xbox-exclusives hun weg zouden vinden naar andere consoles. Met de komst van Pentiment naar de Switch zullen meer gamers kunnen genieten van deze unieke ervaring.

Kan ik Pentiment nu spelen op de Nintendo Switch?

Ja, Pentiment is beschikbaar op de Nintendo Switch vanaf 22 februari.

Pentiment speelt zich af in de 16e eeuw en biedt spelers een diepgravend verhaal vol historische details. Het wordt gekenmerkt door een unieke artistieke stijl die doet denken aan historische manuscripten en houtsnede-illustraties. Spelers duiken in een complex mysterie dat plaatsvindt in een levendige wereld bevolkt met boeiende personages, die allemaal hun eigen verhalen en geheimen hebben. Obsidian Entertainment heeft eerder hoge ogen gegooid met games zoals Fallout: New Vegas en Pillars of Eternity, en bouwt voort op die reputatie van sterk verhalende games met Pentiment.