Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtAlle games overzichtReview overzicht
cover image $news_headline

Nintendo onthult Tears Big Issue en de Oplossing

Mar 20, 2024 7:14 PM

Het creëren van een fysica-gedreven wereld in een game is geen kleine prestatie, en volgens de nieuwste informatie over 'The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom' heeft Nintendo behoorlijk wat uitdagingen moeten overwinnen om dit te realiseren. Tijdens een panel op de Game Developers Conference (GDC) gingen een aantal sleutelfiguren van het Zelda-team dieper in op dit proces. Zij bespraken de zogenaamde 'multiplicatieve gameplay' filosofie, een term gebruikt voor de samenvoeging van actie en objecten die eindeloze mogelijkheden creëert. Met name de Ultrahand-vaardigheid van Link, waarbij spelers verschillende objecten aan elkaar kunnen plakken, was een uitdagend aspect in de ontwikkeling.

Om de fysica-uitdagingen te overwinnen, besloot Nintendo om alle niet-fysieke elementen uit te schakelen en alles in de game fysica-gedreven te maken. Dit betekende veranderingen in bijvoorbeeld de manier waarop poorten werken in de game. Dit leidde vervolgens tot onbedoelde, maar leuke ontdekkingen, zoals nieuwe manieren om puzzels op te lossen. De complexiteit van de wereld van 'Tears of the Kingdom' wordt verder aangevuld met een uitgebreid geluidsontwerp dat gebaseerd is op de fysieke omgeving in de game, bijvoorbeeld hoe geluid verandert wanneer het achter een muur plaatsvindt. Al deze systemen hebben bijgedragen aan het winnen van IGN's award voor de Beste Game van 2023.

Wat maakt 'The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom' zo uniek?

'Tears of the Kingdom' zet zich af door een volledig op fysica gebaseerde spelwereld te bieden waarin bijna alles mogelijk is. Dit resulteert in een game-ervaring waar spelers vrij zijn om op innovatieve manieren met hun omgeving te interageren, wat voor een vernieuwende en dynamische gameplay zorgt.

Als extra achtergrondinformatie, 'The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom' is het vervolg op het zeer succesvolle 'Breath of the Wild' en bouwt voort op de open-wereldopzet met nieuwe mechanieken en functies, zoals de genoemde Ultrahand-vaardigheid van Link. De game is uitgekomen voor de Nintendo Switch en is ontwikkeld en uitgegeven door Nintendo EPD, de game heeft hoge verwachtingen ingelost door zowel fans als critici te imponeren met zijn diepgaande spelwereld en innovatieve gameplay.



Alex Riverton avatar
Geschreven door:

Alex Riverton

Alex Riverton is een doorgewinterde journalist met meer dan tien jaar ervaring in de gamingindustrie. Bekend om zijn diepgaande analyses en hands-on previews, heeft Alex een reputatie opgebouwd voor diepgaand commentaar op spelmechanismen en storytelling in videogames.

Lees meer artikelen van: Alex Riverton

Volg ons

Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen