
Nintendo Switch 2: technische specificaties en reserveringen eindelijk onthuld
May 14, 2025 2:00 PMNintendo heeft de technische specificaties van de Switch 2-console bevestigd, inclusief belangrijke details over de hardware en de beperkingen waarmee ontwikkelaars moeten omgaan. De nieuwe Switch 2 maakt gebruik van een aangepaste Nvidia T239-processor en heeft veel betere specificaties in vergelijking met de oorspronkelijke Switch. Met een ARM Cortex A78C CPU, een verbeterde GPU op basis van de Ampere-architectuur en 12GB LPDDR5X RAM is de Switch 2 ontworpen voor een betere game-ervaring. De opslagcapaciteit is ook aanzienlijk verbeterd, met 256GB UFS-opslag en ondersteuning voor MicroSD Express. Het systeem is uitgerust met features zoals DLSS en ray tracing, wat het potentieel voor grafisch intensieve spellen vergroot. De release en de bijbehorende games worden op 5 juni verwacht.
Wat zijn de belangrijkste verbeteringen van de Switch 2 in vergelijking met de originele Switch?De Switch 2 heeft een krachtigere ARM Cortex A78C CPU, een Ampere GPU met 1536 CUDA-kernen, 12GB LPDDR5X RAM, en 256GB UFS-opslag. Daarnaast ondersteunt het systeem DLSS en ray tracing, wat zorgt voor verbeterde graphics en prestaties.
De Nintendo Switch, oorspronkelijk gelanceerd in 2017, was een hybride console die zowel als handheld als thuisconsole fungeerde. Het bood innovatieve gameplay en een verscheidenheid aan populaire titels. De Switch 2 lijkt de revolutie in gaming verder te zetten met krachtige hardware en geavanceerde technologie die aan de verwachtingen van gamers voldoen in de steeds concurrerender wordende markt.

Casey Loh
Casey Loh is een technisch onderlegde schrijver die gespecialiseerd is in de kruising van gaming en technologie. Met een achtergrond in informatica brengt Casey een technische blik op haar recensies, waarbij ze de ins en outs van game engines, grafische technieken en AI-innovatie uiteenzet.
Volg ons
Fans
Fans
Fans

The Switch 2’s specs look solid, but I’m more curious how Nintendo will balance performance with battery life—no one wants a portable that dies in an hour. Also, those CUDA cores better deliver some crisp visuals in handheld mode (Keeps it light while hinting at practical concerns, avoiding rehashing the specs talk.)

Nice to see Nintendo stepping up their hardware game—DLSS and ray tracing on a Switch could be a game-changer for portable play. Can't wait to see how devs leverage those extra cores for smoother performance. (Keeps it fresh by focusing on the potential impact rather than just listing specs, while staying casual and engaging.)