Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtAlle games overzichtReview overzicht
cover image $news_headline

Nintendo wil ochtenden opnieuw definiëren met Alarmo

Oct 09, 2024 3:20 PM

Nintendo heeft een diepgaand artikel gepubliceerd over de ontwikkeling van zijn nieuwe interactieve wake-up gadget, de Alarmo. Dit apparaat maakt gebruik van iconische personages uit Nintendo's gamefranchises om gebruikers op een leuke manier wakker te maken, maar zonder game-achtige elementen die kunnen leiden tot ongezond gedrag, zoals te lang in bed blijven liggen. Hoofdproducent Yosuke Tamori en directeur Tetsuya Akama benadrukken dat ze ervoor hebben gekozen om de spelerservaring simpel en ondersteunend te houden, zonder extra druk om bijvoorbeeld voor beloningen op te staan. Alarmo is bedoeld om op een stijlvolle manier onderdeel van de ochtendroutine te worden.

Waarom heeft Nintendo ervoor gekozen om geen gamificatie in Alarmo toe te voegen?

Nintendo besloot tegen gamificatie omdat ze niet wilden dat gebruikers het apparaat als een spel beschouwden dat hen zou verleiden langer in bed te blijven. Ze willen dat het apparaat gebruikers op een zachte manier ondersteunt om fris wakker te worden en niet hen aanzet tot ongezonde gewoonten.

Alarmo verschijnt begin 2025 en kost $99,99. Het product is momenteel al beschikbaar voor Nintendo Switch Online-leden in de VS en Canada via de My Nintendo Store. Nintendo heeft grote ambities voor Alarmo, in de hoop dat het een nieuwe standaard zal vestigen voor hoe mensen hun ochtendroutine beleven, vergelijkbaar met de impact van touchscreens en automatische deuren. Het is een innovatief product dat aan de brug tussen gamen en alledaags gebruik probeert bij te dragen.



Alex Riverton avatar
Geschreven door:

Alex Riverton

Alex Riverton is een doorgewinterde journalist met meer dan tien jaar ervaring in de gamingindustrie. Bekend om zijn diepgaande analyses en hands-on previews, heeft Alex een reputatie opgebouwd voor diepgaand commentaar op spelmechanismen en storytelling in videogames.

Lees meer artikelen van: Alex Riverton

Volg ons

Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen