Quantcast
Nintendos Link spreekt in Echoes of Wisdom – fans verdeeld
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Nintendos Link spreekt in Echoes of Wisdom – fans verdeeld

Nov 12, 2024 5:57 PM

Nintendo overwoog om Link te laten praten in de nieuwe game The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom, maar besloot uiteindelijk van dit idee af te zien. In een interview gaven producent Eiji Aonuma en regisseur Satoshi Terada aan dat Link's stilzwijgendheid een 38-jarige traditie is die ze niet wilden doorbreken. Terwijl Zelda in deze game de rol van ondersteunende held op zich neemt, was er een kort moment waarin ze overwoogen om Link als spreker te introduceren. Aonuma merkte op dat niets wat ze probeerden juist aanvoelde voor Link. Dit leidde tot het idee dat Link in de game niet zou spreken, wat een ander narratief mogelijk maakte.

Wat maakt The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom uniek?

The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom biedt een vernieuwende kijk op de franchise door het verhaal vanuit Zelda's perspectief te vertellen en spelers in staat te stellen om creatief te zijn met het omgevingsontwerp. Deze game combineert herkenbare elementen uit eerdere Zelda-spellen, zoals goed ontworpen kerkers en progressie, met nieuwe gameplay-mechanieken die spelers veel vrijheid geven.

De komende live-action film van The Legend of Zelda, die voor het einde van het decennium verschijnt, zal mogelijk meer duidelijkheid bieden over de spreekvaardigheid van Link. Regisseur Wes Ball heeft aangegeven dat hij een "serieuze" en "realistische" benadering voor ogen heeft, geïnspireerd door de werken van Hayao Miyazaki. Dit maakt de verwachtingen rondom zowel de game als de film spannend voor de fans van de franchise.



Alex Riverton avatar
Geschreven door:

Alex Riverton

Alex Riverton is een doorgewinterde journalist met meer dan tien jaar ervaring in de gamingindustrie. Bekend om zijn diepgaande analyses en hands-on previews, heeft Alex een reputatie opgebouwd voor diepgaand commentaar op spelmechanismen en storytelling in videogames.

Lees meer artikelen van: Alex Riverton

Volg ons


Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen