NPCs van Dragons Dogma 2 Gericht op Verhogen van Framesnelheid

Mar 21, 2024 2:37 PM

Spelers van het aankomende spel Dragon's Dogma 2 beramen een bloederig plan om de prestaties van hun spel te verbeteren. De PC-versie van het spel lijkt te kampen met prestatieproblemen die gerelateerd zijn aan de hoge CPU-belasting door NPC's. De community van het spel is nu van plan om niet-essentiële NPC's te vermoorden om zo de frame rate te verhogen. Deze drastische maatregel wordt besproken op het Dragon's Dogma subreddit, waar lijsten worden voorgesteld met NPC's die verwijderd kunnen worden zonder dat dit effect heeft op de spelinhoud. Dragon's Dogma 2 heeft op alle consoles slechts één visuele modus en wordt gelanceerd met een niet-gecapte frame rate. Gebieden zoals Vernworth eisen zelfs veel van de krachtigste hardware. Meer informatie is te vinden in de 'Everything You Need to Know Before Starting Dragon's Dogma 2' en de review van het spel op IGN.

Wat kan ik doen als de frame rate van Dragon's Dogma 2 op mijn PC laag is?

Spelers van het spel hebben het idee geopperd om niet-essentiële NPC's te elimineren om de belasting op de CPU te verminderen en daarmee de frame rate te verbeteren. Dit is echter geen officiële oplossing en kan de gameplay-ervaring beïnvloeden.

Dragon's Dogma 2, ontwikkeld door Capcom, is het vervolg op het originele Dragon's Dogma dat in 2012 uitkwam. Het eerste spel werd geprezen om zijn innovatieve Pawn-systeem en actiegerichte gevechten, waarbij spelers grote monsters kunnen beklimmen á la Shadow of the Colossus. De verwachtingen zijn hooggespannen voor het tweede deel, waarvan de community hoopt dat het de diepgaande RPG-elementen en de spannende gevechten voortzet.