De lancering van The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered heeft teleurstellende prestaties getoond op alle consoles. Ondanks de visuele verbetering door de Unreal Engine 5 ondervindt men aanzienlijke problemen zoals stotteren, lage framerates en frequente crashes. De PS5, PS5 Pro en Xbox Series X zijn allemaal getroffen door aanzienlijke problemen, vooral bij het navigeren in de open wereld. De game vertoont een neiging tot stotteren en het verbruik van systeembronnen lijkt naarmate de speeltijd vordert te verslechteren, mogelijk door een geheugenlek. Deze problematiek kan niet genegeerd worden en de ontwikkelaars, Virtuos, moeten prioriteit geven aan het verbeteren van de stabiliteit van de game.

Wat zijn de hoofdproblemen van Oblivion Remastered op consoles?

De grootste problemen zijn stotteren tijdens het verkennen van de open wereld, inconsistentie in de framerates, en frequentere crashes bij lange speelsessies. Dit maakt de ervaring minder plezierig en roept vragen op over de technische QA-processen die de launch begeleid hebben.

Oblivion is een iconisch spel dat voor het eerst werd uitgebracht in 2006 en sindsdien een fanatieke achterban heeft opgebouwd. Het combineert een open wereld met RPG-elementen, waar spelers de vrijheid hebben om een eigen pad te kiezen in de wereld van Tamriel. Oblivion Remastered werd gepromoot als de verbeterde versie van deze klassieker, maar door de recente technische problemen zijn veel fans teleurgesteld, en velen hopen op een spoedige patch-update om deze problemen op te lossen.