Obsidian Entertainment heeft onlangs een interessante blik gegeven op hun aankomende RPG Avowed. Volgens Berto Ritger, senior area designer, is het missable content waar RPG's om draaien. Dit biedt spelers een unieke ervaring, omdat niet iedereen hetzelfde meemaakt in het spel. Het is belangrijk om te beseffen dat de rijkdom van een RPG ligt in de verscheidenheid aan keuzes en ontdekkingen die spelers kunnen doen, zonder de druk om alles 100% te voltooien. Ritger benadrukt dat bepaalde elementen, zoals een opvallende vuurtoren, ontworpen zijn om de aandacht van spelers te trekken en te stimuleren tot verkenning.

Waarom is missable content belangrijk in RPG's zoals Avowed?

Missable content is belangrijk in RPG's omdat het zorgt voor een persoonlijke en unieke ervaring voor elke speler. Het stimuleert gesprekken en discussies over ontdekkingen binnen het spel, wat het speelplezier verhoogt en het gevoel van ontdekking versterkt.

Avowed is een actie-avontuur RPG die zich afspeelt in de wereld van Eora, dezelfde setting als de Pillars of Eternity games. Met zijn focus op keuzes en gevolgen, is Avowed een spirituele opvolger van de Elder Scrolls-reeks. Fans van Obsidian kunnen zich verheugen op een diepgang en rijkdom aan verhalen, samen met moderne graphics en gameplay-elementen die de speler uitnodigen om verder te verkennen dan de hoofdmissies.