
Obsidian Shockeert Fans: Grounded 2 Zonder LAN Multiplayer Functie!
Jun 18, 2025 10:03 AMObsidian heeft bevestigd dat Grounded 2 geen ondersteuning voor lokale multiplayer zal hebben, net zoals het huidige Grounded dat niet heeft. Een vertegenwoordiger van Obsidian meldde dat zij geen verdere uitleg konden geven over deze keuze. Dit is teleurstellend, aangezien de sequel een kans bood om eerdere problemen met spelervaringen te herzien, zoals de afwezigheid van LAN-multiplayer. Spelers in dezelfde ruimte moeten nu via internet verbinding maken, wat leidt tot vertragingen en lag tijdens het spelen. Dit probleem was eerder al aanwezig in het eerste deel, wat veel frustraties bij de spelers veroorzaakte, vooral wanneer ze samen in dezelfde kamer probeerden te spelen.
nWaarom heeft Grounded 2 geen LAN-multiplayer ondersteuning?Grounded 2 mist LAN-multiplayer support omdat Obsidian ervoor heeft gekozen om de mogelijkheden van het eerste spel niet te herzien. Dit heeft geleid tot hoge latentieproblemen voor spelers die in dezelfde ruimte willen spelen, wat de ervaring aanzienlijk kan verminderen.
Grounded is een coöperatieve survivalgame waarin spelers als miniatuurgroten moesten overleven in een achtertuin vol gevaarlijke insecten. Bij de release in 2020 werd het spel goed ontvangen, maar de technische problemen, zoals de afwezigheid van LAN-multiplayer, hebben bij velen gesproken tot frustratie. Met de aankomende release van Grounded 2 op 29 juli, dat belooft nieuwe inhoud zoals berijdbare mieren te introduceren, blijft het de vraag hoe Obsidian van plan is om de samenwerkingservaring te verbeteren zonder LAN-ondersteuning.

Casey Loh
Casey Loh is een technisch onderlegde schrijver die gespecialiseerd is in de kruising van gaming en technologie. Met een achtergrond in informatica brengt Casey een technische blik op haar recensies, waarbij ze de ins en outs van game engines, grafische technieken en AI-innovatie uiteenzet.
Volg ons
Fans
Fans
Fans

It’s a shame LAN support got left in the dust again, especially when local co-op could’ve made those backyard battles even more immersive. Maybe the rideable ants will distract us from the latency, but it’s hard not to feel like a missed opportunity.

Bummer about the lack of LAN support—guess we’ll have to rely on those rideable ants to outrun the lag instead. Here’s hoping the online co-op holds up better this time around