Quantcast
Okami-makers onthullen geheimen die Clover Studio hadden kunnen redden
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Okami-makers onthullen geheimen die Clover Studio hadden kunnen redden

Jul 08, 2024 2:42 PM

In een recent interview hebben Capcom en Tango Gameworks veteraan Ikumi Nakamura en Hideki Kamiya teruggekeken op de ontwikkeling van de cultklassieker Ōkami. Ondanks dat Ōkami kritisch werd geprezen, liep de ontwikkeling niet soepel. Oorspronkelijk begon het team met een fotorealistische stijl, maar uiteindelijk vond het spel zijn unieke visuele stijl dankzij de creatie van het hoofdpersonage Amaterasu en het concept van de Celestial Brush. Kamiya stelde dat hoewel Ōkami bedoeld was als een paradepaardje van Clover Studio, het ontwikkelingsteam als geheel niet sterk genoeg was. Hij gaf ook aan dat het verhaal groter had kunnen zijn als ze meer tijd hadden gehad. Het interview biedt waardevolle inzichten in de uitdagingen van gameontwikkeling, maar benadrukt ook de blijvende invloed van Ōkami op huidige en toekomstige projecten, zoals Nakamura’s nieuwe project Kemuri bij Unseen.

Waarom was Ōkami commercieel geen succes ondanks kritische lof?n

Ōkami werd gelanceerd in een periode waarin de markt oververzadigd was met andere sterke titels, en de unieke visuele stijl en het Japanse culturele thema spraken misschien een kleiner westers publiek aan. Ook was het marketingbudget beperkt, wat bijdroeg aan de tegenvallende verkoopcijfers.

Ōkami, ontwikkeld door Clover Studio en uitgebracht door Capcom in 2006, is een actie-avonturengame die zich richt op de reis van de zonnegodin Amaterasu in de vorm van een witte wolf. Het spel combineert Japanse mythologie met unieke gameplay-elementen zoals de Celestial Brush, waarmee spelers met penseelstreken puzzels oplossen en vijanden verslaan. Ondanks commercieel falen heeft de game een trouwe fanbase en wordt hij nog steeds geprezen om zijn artistieke stijl en innovatieve gameplay.



Jordan Keats avatar
Geschreven door:

Jordan Keats

Jordan Keats is een voormalige professionele gamer die nu journalist is, wiens competitieve achtergrond hen een uniek perspectief geeft op esports en multiplayer games. Jordans expertise in strategie en spelmechanismen is ongeëvenaard, en biedt lezers diepgaande inzichten.

Lees meer artikelen van: Jordan Keats

Volg ons


Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen