Once Human ontwikkelaar onthult valsspelers en bugmisbruikers

Jul 16, 2024 3:54 PM

De ontwikkelaar van Once Human, een gratis te spelen multiplayer open-wereld survival game, heeft een lijst gepubliceerd met spelers die een bug hebben misbruikt of hebben valsgespeeld in de eerste week na de release. Once Human, ontwikkeld door Starry Studio en uitgegeven door NetEase, werd op 9 juli gelanceerd en trok snel veel spelers aan, met een piek van 231.668 gelijktijdige spelers op Steam. Ondanks de populariteit hebben servers moeite om de toestroom aan te kunnen, en cheaters en bugmisbruikers verstoorden het spel.

Starry Studio heeft niet alleen een ban-golf aangekondigd, maar ook een lijst gepubliceerd met de namen van de verbannen spelers, inclusief de duur van de ban en de reden ervoor. Spelers die de bug hebben misbruikt, kregen bans tot 30 dagen en hun verkregen items werden in beslag genomen. Daarentegen werden spelers die third-party software gebruikten voor negen jaar en tien maanden verbannen. De ontwikkelaar benadrukt hun inzet voor een eerlijke speelomgeving.

De gemeenschap heeft positief gereageerd op deze actie en waardeert de communicatie van Starry Studio. Eerder was er ook al een reactie van de ontwikkelaar op feedback over cosmetica binnen de game en een toezegging voor veranderingen. Ondanks een 'gemengde' gebruikersbeoordeling op Steam, vooral vanwege zorgen over privacybeleid en seizoensgebonden resets, is het duidelijk dat de ontwikkelaars hard werken aan het verbeteren van de spelervaring.

Wat doet Starry Studio om valsspelers in de toekomst te bestrijden?

Starry Studio heeft aangekondigd dat ze hun anti-cheatmaatregelen zullen blijven verbeteren en versterken. Ze blijven in nauw contact met de gemeenschap voor feedback en zullen regelmatig updates en veranderingen doorvoeren om een eerlijke speelomgeving te garanderen.

Once Human is een ambitieuze survival game die spelers in een post-apocalyptische wereld plaatst waar ze moeten overleven te midden van gevaarlijke wezens en vijandige spelers. De game biedt verschillende gameplay-elementen, zoals crafting, base-building en PvP-gevechten. Het is belangrijk voor de ontwikkelaars om een eerlijke en boeiende speelervaring te behouden, vooral vanwege de concurrentie van andere survival games op de markt.