Modders hebben een oplossing gepresenteerd voor Wuchang: Fallen Feathers na de controversiële wijzigingen in Patch 1.5. Deze patch bracht veel prestatieverbeteringen, maar voerde ook ongewenste veranderingen door in vijanden, dialogen en het verhaal. Spelers konden voorheen bepaalde menselijke NPC's vermoorden, wat invloed had op de 'madness' mechanic van het spel. Na Patch 1.5 zijn deze NPC's echter niet meer te doden en kunnen spelers boss vijanden alleen 'uitputten' tot ze zich overgeven, wat veel kritiek opleverde. Modders hebben al snel een mod gemaakt die de game terugzet naar versie 1.4.1 om deze veranderingen ongedaan te maken. Het bewijs laat zien dat deze wijzigingen als een aanzienlijke verslechtering van de spelervaring worden ervaren terwijl de modder zijn eigen wijzigingen als complex beschrijft.

Wat zijn de veranderingen in Wuchang: Fallen Feathers na Patch 1.5?

Na Patch 1.5 kunnen spelers bepaalde NPC's en boss vijanden niet meer doden, wat de manier waarop de 'madness' mechanic werkt, drastisch beïnvloedt. Deze gebeurtenissen hebben geleid tot veel onvrede onder de spelers en zelfs tot modding om de eerdere ervaring te herstellen.

Wuchang: Fallen Feathers is een Soulslike actie-RPG die zich afspeelt in de duistere en onrustige late Ming-dynastie. Spelers kruipen in de huid van een mysterieuze krijger die door een afschuwelijke 'feather disease' is getroffen, en zij ontrafelen verborgen geheimen terwijl ze bovennatuurlijke vijanden bevechten in een ouden rijk dat op de rand van instorten staat. De game heeft lovende recensies ontvangen voor zijn gameplay en levelontwerp.