
Ongelooflijk: Waarom een Nightreign-speler tot leven wekken in Elden Ring eeuwig lijkt te duren!
Jun 18, 2025 10:24 AMElden Ring: Nightreign introduceert een unieke revive-mechaniek die essentieel is voor de multiplayer ervaring. In deze game, als een speler geen HP meer heeft, komt hij in een 'down-but-not-out' fase. Om een teammate weer op te richten, moeten andere spelers hen aanvallen. Het revive-proces hangt af van het aantal segmenten in de DBNO-balk; hoe vaker je valt, hoe moeilijker het wordt om terug te keren. Elke keer dat je doodgaat, groeit de benodigde revive-waarde exponentieel, wat deze feature uitdagender maakt. Bovendien, als je meer dan 3,5 seconden pauzeert, beginnen de balken weer bij te vullen. Deze vernieuwende aanpak vormt een cruciaal onderdeel van het spelontwerp en heeft zowel strategische als team-georiënteerde implicaties.
Hoe werkt het revive-systeem in Elden Ring: Nightreign?Het revive-systeem in Elden Ring: Nightreign vereist dat spelers de downed teammate aanvallen om hen weer in het spel te brengen. De revive-waarde neemt toe na meerdere keren doodgaan, waardoor het steeds uitdagender wordt om elkaar te reviven. Na de eerste dood is de revive-waarde 40, bij de tweede dood 90, en bij de derde dood zelfs 240.
Elden Ring is een actie-RPG ontwikkeld door FromSoftware, bekend om zijn uitdagende gameplay en diepgaande lore. Na het succes van de enkelspeler Elden Ring, introduceert Nightreign een multiplayer-only ervaring, waarbij elementen uit roguelikes en battle royale worden geïntegreerd. Dit markeert een significante verandering in de ontwikkelingsstijl van FromSoftware, die doorgaans historische enkelspelersgames levert.

Samira Khan
Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.
Volg ons
Fans
Fans
Fans

FromSoft flipping the script by making revives a mini-boss fight of their own—nothing says 'trust fall exercise' like whacking your buddy back to life. The escalating penalties feel like the game’s way of whispering 'maybe don’t face-tank that dragon next time'

FromSoft really said 'git gud at teamwork' with this revive mechanic—love how it turns every death into a high-stakes moment for the whole squad. The escalating difficulty adds a fresh layer of tension that’ll either forge unbreakable bonds or hilarious chaos.