Voormalige executives van Microsoft hebben zware kritiek geuit op het Xbox Game Pass-systeem, met de nadruk op de "vreemde interne spanningen" die het creëert binnen de game-industrie. Pete Hines, voormalig SVP van Bethesda, verklaarde dat als ontwikkelaars niet goed worden ondersteund, het waarde van abonnementen zoals Game Pass afneemt. Shawn Layden, ex-PlayStation-exec, zegt dat de gezondheid van ontwikkelaars centraal moet staan in de discussie over het service model. Shannon Loftis, voormalig VP van Xbox Game Studios, voegde hieraan toe dat het subscriptiemodel de detailhandel schaadt, tenzij games specifiek worden ontworpen voor post-release monetisatie.
nOndanks deze kritiek bevestigde Microsoft dat Game Pass dit jaar een record van bijna 5 miljard dollar aan jaarlijkse inkomsten heeft behaald en dat het model financieel haalbaar blijft. De discussie over de duurzaamheid van het model laait op, vooral na uitspraken van andere gameontwikkelaars die het als destructief voor de waarde in de industrie beschouwen. Deze ontwikkelingen tonen de complexiteit en de uitdagingen van abonnementsdiensten in de gamingwereld aan.
nWat zijn de grootste bezwaren tegen Xbox Game Pass?De grootste bezwaren zijn dat het model de detailhandel schaadt, dat ontwikkelaars niet voldoende worden ondersteund en dat de waarde van games onder druk komt te staan als niet goed wordt omgegaan met de opbrengsten van abonnementen.
nXbox Game Pass is een abonnementsdienst die spelers toegang geeft tot een uitgebreide bibliotheek van games voor een vast maandelijks bedrag. Het biedt vaak games van zowel first-party als third-party ontwikkelaars en heeft geruchten dat het de manier waarop games worden geconsumeerd, voor altijd heeft veranderd. Desondanks zijn er steeds meer stemmen die twijfelen aan de lange termijn levensvatbaarheid van dit model, vooral van binnen de industrie zelf, wat de aanhoudende discussie aanwakkert.
Reacties
Nog geen reacties. Wees de eerste!