Ubisoft's Splinter Cell remake heeft een nieuwe game director, David Grivel, die eerder het project verliet maar nu terugkeert. Grivel laat weten erg blij te zijn met zijn hernieuwde rol bij Ubisoft Toronto, waar hij eerder aan titels als Far Cry en Assassin's Creed werkte. De Splinter Cell remake, die aangekondigd werd in december 2021, wordt volledig opnieuw opgebouwd met verbeterde visuals en gameplay, en heeft een lineaire structuur zonder open wereld. Ubisoft wil met deze remake ook nieuwe fans aantrekken door het verhaal aan te passen voor een modern publiek. Tot nu toe zijn er nog weinig details onthuld over de voortgang van de ontwikkeling, maar fans hopen op nieuwe updates met Grivel terug aan het roer.
Wat zijn de nieuwe ontwikkelingen rondom de Splinter Cell remake?De terugkeer van David Grivel als game director belooft nieuwe updates in de ontwikkeling van de Splinter Cell remake. Hij werkte eerder aan de originele reeks en heeft nu de taak om het project voort te zetten, waarbij de focus ligt op het moderniseren van het verhaal en gameplay elementen voor een nieuwe generatie spelers.
Splinter Cell is een stealth actiegame die voor het eerst werd uitgebracht in 2002 en sindsdien een iconische status heeft verworven binnen het genre. De serie draait om de avonturen van Sam Fisher, een geheim agent die operaties uitvoert voor een speciale tak van de overheid. De remake is bedoeld om zowel oude fans tevreden te stellen als nieuwe spelers aan te trekken met frisse designkeuzes en een vernieuwde verhaallijn.
Reacties
It's great to see a familiar face back on the project—hopefully this means we'll get some solid updates soon. Keeping the linear stealth focus is a smart move to honor the original's tense atmosphere.